قرنطینه زائران راهپیمایی اربعین در صورت مثبت بودن تست کرونا

راهپیمایی اربعین بزرگترین اجتماع مذهبی شیعیان است. راهپیمایی اربعین همه ساله با حضور پرشور شیعیان برگزار می شود. البته در سال گذشته شیوع کرونا مانع برگزاری پرشور راهپیمایی اربعین شد. در این میان امسال هم فقط حدود 90 هزار نفر از ایران در راهپیمایی اربعین شرکت کردند. قرنطینه زائران راهپیمایی اربعین در صورت ابتلای آنها به کرونا، تاکید جدی وزارت بهداشت است.

به گزارش رکنا، عباس عبادی، معاون جدید پرستاری وزارت بهداشت ظهر امروز پنجشنبه ضمن سفره یک روزه به مرز بین‌المللی شلمچه و تقدیر از زحمات فعالان عرصه سلامت در جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته اقدامات بسیار خوبی در مرز شلمچه صورت گرفته است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: تردد در مرز شلمچه فروکش کرده است ولی در روزهای گذشته تعداد مراجعه‌کنندگان به ایستگاه‌های سلامت در مرز بسیار بالا بود و مراکزی که تست‌های سریع کووید را در این مناطق انجام می‌دادند با حداکثر توان فعال بودند.

وی عنوان کرد: در روزهای آینده این ترددها در مرز کاهش بیشتری خواهد داشت و تعداد قابل‌توجهی از افرادی که تست آنها مثبت می‌شود در خود مرز قرنطینه می‌شوند و بقیه نیز با هماهنگی مراکز بهداشت استان‌ها به شکل ویژه هدایت می‌شوند تا زوار در این خصوص کمترین آسیب را ببینند.

گفتنی است، بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی خرمشهر و آبادان و بازدید از بیمارستان‌های صحرایی مرز شلمچه و حضور در شورای هماهنگی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آبادان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون پرستاری بود.

عبادی در این سفر از بیمارستان صحرایی مرز شلمچه و چگونگی ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در مسیر بازگشت از عتبات نیز بازدید کرد.

منبع: مهر

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟