زائران اربعین با هزینه وزارت بهداشت قرنطینه می شوند

به گزارش رکنا، سردار محمدحسین سپهر فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با بیان اینکه تمامی زواری که از مرزهای زمینی و هوایی وارد ایران می‌شوند با تست‌های رپید (سریع) غربالگری می‌شوند، گفت: روند قرنطینه برای زوار مبتلا به بیماری کرونا فعلا با هزینه‌ها و اعتبارات مراکز درمانی و بهداشتی ایران انجام می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: گفت: با دستور رئیس‌جمهور برای واردات واکسن کرونا به کشور در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر تامین واکسن برای تمام گروه سنی‌های وجود ندارد.

وی درباره غربالگری زوار اربعین در مبادی ورودی مرزهای کشور افزود: تمامی زواری که از مرزهای زمینی و هوایی وارد ایران می‌شوند توسط تست‌های رپید با همکاری جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت غربالگری می‌شوند.

سردار سپهر ادامه داد: زائرانی که از مرزهای زمینی وارد کشور می‌شوند و در غربالگری تست‌های مثبت دارند ولی بدحال نیستند، می‌توانند در مراکز قرنطینه‌ای که در مرزها مشخص کرده‌ایم بمانند تا از آن‌ها مراقبت شود یا کد ملی و مشخصات این افراد به شهرستان‌های مربوطه توسط عوامل وزارت بهداشت ارسال می‌شود که این افراد در شهرستان‌های خود مورد مراقبت قرار بگیرند و درمان‌های لازم برای آنها انجام شود.

وی گفت: مراکز قرنطینه مرزی بیماران را براساس وضعیت بیماری آن‌جا نگه می‌دارند و تست‌هایی هنگام استقرار از مراکز قرنطینه از آن‌ها گرفته می‌شوند. همچنین علائم بالینی بیماران توسط پزشکانِ مکان‌های قرنطینه ارزیابی می‌شود و به تشخیص پزشک تعداد ایامی که این افراد باید در قرنطینه بمانند، مشخص می‌شود. حتی ممکن است اجازه داده شود بیماران به وسیله خودروهای شخصی خاص یا خودروهای خودشان به شهرستان‌هایشان برگردند.

منبع: برنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟