جلوگیری از تاراج یک‌هزار و ۴۸۶ شی تاریخی و ارزشمند در همدان

به گزارش رکنا، علی مالمیر روز یکشنبه در حاشیه نشست اعضای ستاد برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان به ایرنا گفت: ۷۴ مورد از اشیای کشف شده اصلی و یک هزار و ۴۱۲ مورد با وجود داشتن ارزش مالی اما پس از بررسی کارشناسان مشخص شد که بدلی و جعلی هستند.

وی اظهار داشت: در راستای مقابله با قاچاق محصولات صنایع دستی و اجرای دستور العمل های وزارتخانه متبوع، با تعامل پلیس آگاهی گشت های مشترک یگان حفاظت با دایره مبارزه با قاچاق الا و ارز استان شکل گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اضافه کرد: در این راستا یگان حفاظت این اداره کل موفق به دستگیری ۱۳۱ نفر و کشف و توقیف ۱۵ دستگاه فلزیاب از آبان سال گذشته تاکنون شده است.

مالمیر با بیان اینکه یگان حفاظت این نهاد از یگان های برتر کشور طی سال گذشته شناخته و ارزیابی شده است، ادامه داد: آبان سال گذشته نیز یک محموله ۲۰ تنی محصولات قاچاق صنایع دستی با همکاری یگان و دایره مبارزه با قاچاق و ارز کشف و ضبط شد که هم اینک تحویل سازمان اموال تملیکی بوده پرونده آن در دست رسیدگی است.

وی همکاری علاقه مندان به میراث فرهنگی به ویژه مردم روستاها با یگان حفاطت را در افزایش کشف موثر دانست و بیان کرد: این ارتباط منسجم باعث شده به سرعت کمین ها را شناسایی کرده و در برخورد و دستگیری حفاران غیرمجاز رتبه اول کشوری را کسب کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟