مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: خانه های مسافر در کردستان موجب بروز برخی مشکلات اقتصادی و اجتماعی در حوزه گردشگری شده اند به همین منظور پلمب آنها در دستور کار قرار دارد.

سید محسن علوی با اشاره به اینکه براساس این تصمیم فعالیت خانه های مسافر غیر مجاز در شهرستان‌های بانه، مریوان و سنندج غیر قانونی است، اظهار داشت: برای سایر شهرستان‌های استان در کمیسیون امنیت گردشگری که ریاست آن بر عهده معاون سیاسی استاندار است، تصمیم گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این خانه‌ها در کردستان از زمان اوج مسافرت ها به بانه در چند سال گذشته آغاز شد، افزود: در آن زمان (سال ۸۸) برای ساماندهی این خانه‌ها در بانه یک شرکت به نام لاوان فراز بانه تشکیل شد که در این راستا ۱۲۰ خانه مسافر مجوز فعالیت گرفتند.

علوی اضافه کرد: خانه‌های مسافر طی چند سال گذشته برای برخی به صورت شغل در آمدند که این مساله موجب اعتراض هتلداران شد و ضرر زیادی به صنعت گردشگری استان نیز وارد کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان اینکه از این خانه ها دیگر حمایت نمی‌کنیم، یادآور شد: در این راستا دیگر مجوزی در استان صادر نمی شود و خانه‌هایی که مجوزشان لغو می‌شود نیز مجوزی مجدد برای آنها صادر نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته ۴۵ خانه مسافر غیر مجاز پلمب موقت شده اند، گفت: در حال حاضر خانه‌های مسافر دارای مجوز فقط در بانه، مریوان و روستای تاریخی پالنگان مشغول فعالیت هستند.

علوی با اشاره به وجود ۴ هزارو ۵۰۰ تخت مسافر در اماکن اقامتی استان تاکید کرد: ۳۱ هتل، ۲۴ مهمان پذیر و ۲ هتل آپارتمان در این استان مشغول خدمت رسانی به مسافران و گردشگران هستند.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۰ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است، ۸۷۲ اثر از این تعداد شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول شامل (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۵۶ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول در فهرست آثار باستی کشور به ثبت رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟