گردشگری تنها راه رفع سوءتفاهم‌ها برای ایران است

«حجت الله ایوبی» روز یکشنبه در نشست تخصصی «گردشگری، محور تعامل سازنده با جهان» که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: جنگ و دشمنی‌ها ابتدا از ذهن‌ها آغاز می‌شود و بعد به صحنه عمل می‌رسد.

وی افزود: بهترین راه روش زدودن این سوءتفاهم‌ها می‌تواند روابط چهره به چهره باشد که یکی از نمودهای آن گردشگری است.

ایوبی اضافه کرد: سازمان یونسکو با همین هدف، یعنی زدودن غبار جنگ و نفرت از ذهن افراد پس از جنگ جهانی دوم تأسیس و امیدوار است با ادبیات، فرهنگ و… غبار سوءتفاهم ها و جنگ‌ها را از جهان بین ببرد.

وی با بیان اینکه گسترش صنعت گردشگری آرزوی دیرینه ای است که سال‌هاست وجود دارد، افزود: ایران جزو پنج کشوری است که دارای آثار تاریخی و هفتمین کشور در داشتن جاذبه‌های طبیعی محسوب می‌شود.

ایوبی درباره گردشگری در کشورهای همسایه هم گفت: کشور آذربایجان که جمعیتش کمتر از ۹ میلیون نفر است، سال گذشته ۳ میلیون گردشگر خارجی داشته که ما برای آنها خوشحال هستیم ولی ایران در جذب همین گردشگر اسلامی منطقه نیز موفقیت نداشته است.

وی افزود: توسعه گردشگری در کشور نیازمند اجماع ملی است و سازمان میراث فرهنگی قادر به این کار نیست و بهتر است سران قوا تمهیداتی برای توسعه آن بیاندیشند.

ایوبی گفت: توسعه گردشگری می‌توان راه برون رفت از تحریم‌ها باشد و ما از وابستگی به فروش نفت برهاند؛ گردشگران خارجی با ورود به ایران با هزینه خودشان با ایران واقعی آشنا می‌شوند و سو تفاهم‌هایی که رسانه‌های خارجی ایجاد کرده بودند را از بین می‌برند.

مدیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران گفت: گسترش صنعت گردشگری به حفاظت از میراث فرهنگی نیز کمک زیادی می‌کند حضور گردشگران در منطقه می‌تواند سبب حفاظت از آثار تاریخی و باستانی در آن منطقه شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟