کشف آثار دوره ساسانی در ورامین

به گزارش رکنا، محسن شیخ الاسلامی، معاون میراث فرهنگی استان تهران در خصوص انتشار برخی اخبار در شبکه‌های مجازی در خصوص ماهیت و محتوای کوزه‌های سفالی کشف شده در ورامین گفت: این سفال‌ها متعلق به اواخر دوره ساسانی است و تمامی ظروف جنبه کابردی و روزمره داشته است.
وی با اعلام اینکه؛ ظروف سفالی بدست آمده در حفاری چاه از ابتدا شکسته در دل خاک بدست آمده است، گفت: تنها مرجع اعلام اخبار باستان‌شناسی در استان تهران نظر کارشناسان معاونت میراث فرهنگی استان تهران است که از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.
معاون میراث فرهنگی تهران گفت: سفال‌ها حین عملیات حفر یک حلقه چاه جذبی در خارج از محوطه امامزاده یحیی(ع) برای جمع آوری آب باران و آب سطحی کشف شد که پس از اطلاع از این موضوع کارشناسان معاونت میراث فرهنگی در محل حاضر و عملیات عمرانی متوقف شد.
شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: اظهارنظر نهایی و اتخاذ تصمیم علمی در این خصوص منوط به انجام مطالعات باستان‌شناسی در محدوده موردنظر بوده و با انجام هماهنگی‌های لازم با شهرداری ورامین و پژوهشکده باستان‌شناسی، پس از انجام مطالعات تکمیلی، نتایح اعلام خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟