چپاول میراث فرهنگی سوریه نمکی بر زخم مردم جنگ‌زده این کشور

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الوطن، وزارت امور خارجه سوریه به غارت میراث فرهنگی این کشور توسط متجاوزان به ویژه آمریکا، فرانسه و ترکیه اعتراض کرد.

روزنامه الوطن در شماره امروز خود نوشت: وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد اقدام نیروهای آمریکایی، فرانسوی، ترکیه‌ای و مزدورانشان به حفاری غیرقانونی برای یافتن آثار باستانی در مناطق تحت اشغال، جنایت Crime جنگی تازه‌ای است در کنار دیگر جنایات، علیه ملت سوریه صورت می‌گیرد.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه حفاری‌های غیرقانونی در منبج، عفرین، ادلب، الحسکة، الرقة و مناطق اشغالی دیگر را محکوم کرد. براساس گزارش‌های موجود عملیات حفاری و غارت آثار تاریخی سوریه شدت یافته است.

به گفته این منبع، گروههای تروریستی و حامیانشان از ابتدای جنگ تروریستی علیه سوریه مشغول سرقت Stealing میراث فرهنگی سوریه هستند. این اقدام در چارچوب نقشه های تجاوزکارانه علیه سوریه و با هدف نابودی میراث تمدنی و تاریخی سوریه صورت گرفته است تا ارتباط ملت سوریه با گذشته‌اش قطع شود. وزارت امور خارجه سوریه از یونسکو خواسته است این اقدام را محکوم کند و تاکید کرده است جمهوری عربی سوریه بر آزادسازی همه اراضی خود و حفاظت از هویت ملی‌اش تاکید دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟