انتشار مجموعه‌ای از موسیقی مقامی

به گزارش رکنا ، آلبوم «مزامیر» از علی بهرامی‌فرد و مرتضی گودرزی، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری ماهور راهی بازار موسیقی شد.

«مزامیر» اثری است تولید شده از همکاری و هم‌نوازی علی بهرامی‌فرد و مرتضی گودرزی که شامل ۱۰ قطعه بی‌کلام و یک قطعه باکلام از دونوازی دو تار و سنتور بر اساس موسیقی مقامی شمال خراسان و ترکمن‌صحرا بوده و با عناوین «حضور»، «دُبم دُبم، درنا جان»، «ققنوس»، «بی مرزی»، «حاجی قولاق، آلاقائیش»، «گرایلی»، «ضربی گرایلی»، «زارنجی»، «عشق می‌تازد»، «دیگر نمی‌توانم» و «رنگین کمان» چیدمان یافته است.

علی بهرام‌‌فرد درباره این اثر می‌گوید: «مزامیر منظومه‌ای است از درهم‌تنیدگی خنیاهای کهن و زایش نغمه‌های نو بر بستر موسیقی یکی از غنی‌ترین مهدهای هنر این سرزمین . گاه نغمات و بخش‌هایی از مقام‌ها با روایتی برگرفته از ادراک شخصی مجریان اثر نواخته شده و گاه قطعاتی بر اساس زیبایی‌شناسی و فواصل و جمله‌بندی موسیقی شمال خراسان و ترکمن‌صحرا خلق شده است. هدف از این ترکیب لزوما بازنوازی سنتی مقام‌ها نبوده، بلکه رویکرد اصلی عیان کردن ظرفیت‌های بالقوه دو ساز برآمده از دو سیستم موسیقی متفاوت و برهم‌نهی امکانات آن‌هاست.»

علاقمندان می‌توانند این اثر را از مراکز معتبر و بسترهای دیجیتال مجاز و قانونی تهیه نمایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟