تجربه جدید موسیقایی فرهاد فخرالدینی

فرهاد فخرالدینی رهبر پیشین ارکستر ملی، پس از سال ها دوری از صحنه موسیقی، با رهبری ارکستر فرهنگ و هنر Art در کنسرتی به نام «شبی با فخر موسیقی ایران» که در تالار وحدت برگزار می شود، به صحنه موسیقایی باز می گردد.

انجمن موسیقی ایران امروز سه شنبه به نقل از علی‌اکبر قربانی رهبر ثابت ارکستر فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی اعلام کرد: چندین سال است که استاد فخرالدینی از ارکستر ملی کناره‌گیری کرده‌اند. ما در وضعیت حاضر فرصت را مناسب دیدیم و تصمیم به دعوت از ایشان گرفتیم.

وی افزود: جای بسی خوشحالی است که در مدت 4 سال تشکیل ارکستر فرهنگ و هنر توانسته‌ایم این ارکستر دانشجویی را از لحاظ کیفی به سطحی برسانیم که موزیسین بزرگی مثل استاد فخرالدینی چوب رهبری آن را به دست بگیرد.

قربانی یادآور شد: استاد فخرالدینی در کارشان بسیار حساس و دقیق هستند و هر کاری را قبول نمی‌کنند ولی از آنجایی که ایشان از نزدیک با روند کار ارکستر آشنا بودند و به خاطر ارتقا کیفی ارکستر و شور و اشتیاق نوازندگان، ما را در جدیدترین کنسرت‌مان که 11 و 12 مردادماه برگزار می‌شود به عنوان رهبر مهمان همراهی می‌کنند.

سوسن تقی پور رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد 46 و موسس این ارکستر نیز گفت: از ابتدای تشکیل ارکستر، آقای فخرالدینی میهمان اختصاصی اجراهای ما بودند و ایده‌های خوبی در خصوص کیفیت کار ارکستر در اختیارمان می‌گذاشتند. با توجه به این حضورها و نظرات دلسوزانه، شاهد پیشرفت و ارتقا ارکستر بودند و این دعوت بهانه‌ای برای حضور دوباره ایشان روی صحنه شد.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟