از سرگیری کنسرت‌های یک گروه قدیمی

سرج تانکیان دربارۀ فقدان اثر جدیدی از گروه سیستم آو داون صحبت کرد و همچنین تائید کرد که او مسئول توقفی است که در سال ۲۰۰۶ در کار گروه پیش آمد.

خوانندۀ گروه ارمنی-امریکایی سیستم آو داون پس از اظهارات هم‌گروهی‌اش، دارون ملکیان، در یک پست فیسبوکی اعلام کرد که حرف‌های او را مبنی بر اینکه تانکیان مقصر این کم‌کاری است قبول دارد.

به گزارش نوا، ملکیان همچنین در گفتگو با مجلۀ موسیقی کرانگ گفته بود تانکیان علاقه‌ای به ضبط آلبوم‌های مزمرایز و هیپنوتایز که در سال ۲۰۰۵ منتشر شدند نداشت.

تانکیان در واکنش به این ادعا در متن مفصلی تائید کرد که در سال ۲۰۰۶ او تصمیم به توقف کار گروه گرفته است. او در بخشی از متن نوشت: «این صحت دارد که من و تنها من مسئول توقف کار گروه در سال ۲۰۰۶ هستم. همۀ اعضای گروه به جز من می‌خواستند در همان مسیری که می‌رفتیم به برگزاری تور و ضبط آلبوم ادامه دهند.»

او همچنین ادعای ملکیان در ارتباط با عدم علاقه به ضبط دو آلبوم ۲۰۰۵ را نیز در نوشته‌اش تائید کرد و نوشت: «من پیش از آلبوم‌های مزمرایز و هیپنوتایز تصمیم به ترک گروه داشتم و به همین دلیل شخصا با موسیقی این دو آلبوم احساس نزدیکی نمی‌کنم.»

«قطعاتی بود که من دوست داشتم آنها در آلبوم باشند اما یک سری بدعهدی‌ها در کنار منفعل بودنِ خودم باعث شد این اتفاق نیفتد.»

شایان ذکر است که آلبوم مزمرایز، چهارمین آلبوم استودیویی گروه سیستم آو داون پس از انتشار توسط کلمبیا رکوردز با استقبال منتقدان روبه‌رو شد و با امتیاز ۸۵ در متاکریتیک بالاترین رتبه را در میان آلبوم‌های این گروه به خود اختصاص داد. آلبوم‌های مرمرایز و هیپنوتایز هر دو در رتبۀ اول جدول بیلبورد ۲۰۰ قرار گرفتند و به این ترتیب گروه سیتم آو داون از معدود گروه‌هایی شد که در یکسال دو آلبومشان به چنین جایگاهی رسید. پس از این دو آلبوم، گروه در اگوست ۲۰۰۶، برای مدت ۴ سال کار را متوقف کرد. آنها از سال ۲۰۱۱ دوباره کنار هم آمدند و تا کنون در فستیوال‌های زیادی شرکت کرده و تورهای زیادی برگزار کرده‌اند اما آلبوم جدیدی منتشر نکردند. و ظاهرا هنوز هم همگی در نقطۀ هم‌طرازی قرار نگرفته‌اند که بتوانند این کار را انجام دهند.

تانکیان در بخش دیگری از این متن نوشت: «تنها حسرت من این است که ما نتوانستیم آلبوم دیگری از سیستم آو داون به شما بدهیم و من به خاطر این قضیه عذرخواهی می‌کنم.»

با همۀ اینها اعضای گروه سیتم او داون همچنان در کنار یکدیگرند و قصد دارند در پایان سال جاری میلادی هم توری در ایالات متحده برگزار کنند.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟