ردپای یک ایرانی درخانواده هنری کیم کارداشیان

شبی که تیم ملی ایران توانست صدرنشین گروهش در جام جهانی شود، آلبومی توسط NAS خواننده معروف آمریکایی و کانیه وِست منتشر شد که دو قطعه از آن، سمپلی از آثار کوروش یغمایی و همچنین یک خواننده لس آنجلس نشین بود که این خبر در هیاهوی برد تیم ملی کمتر در صفحات مجازی دست به دست شد.

روز جمعه پانزدهمین روز از ماهِ جون، آلبوم تازه «NAS» خواننده معروف آمریکایی، در همکاری با «کانیه وِست» به عنوان تهیه‌کننده با نامNASIR منتشر شد و این دو فیلمی از جشن انتشار این آلبوم در صفحات مجازی خود منتشر کردند که در آن سمپلی از قطعه «گل یخ» کوروش یغمایی با صدای NAS در مراسم پخش می‌شد که به گفته خالقش، این‌کار با کسب اجازه و هماهنگی میان مدیر آثارش در خارج از کشور با کانیه وست و اجازه خود او انجام گرفته است. همچنین سومین قطعه آلبوم با نام White Label که در آن سمپلی از صدای یک خواننده پیش از انقلاب ایران و ساز هورن آن قطعه که آن سال‌ها (که «کوچینی» هنوز برای خودش برو و بیایی داشت) با نام Prison Song منتشر شد. البته که طبق اتفاقات موسیقایی آن سال‌ها، این قطعه هم کاوری از قطعه‌ای با همین نام با صدای Graham Nash بود.

کوروش یغمایی هم‌زمان با گرفتن لیسانس از دانشگاه ملی، آغاز به آهنگسازی روی چند شعر از همکلاسی‌اش مهدی اخوان لنگرودی کرد که «گل یخ» یکی از آنها بود. قطعه‌ای که در برنامه «میخک نقره‌ای» اجرا شد و تهران او را با این آهنگ شناخت و به خارج از مرزهای ایران نفوذ کرد و در پی آن اجراهای گوناگونی در دیگر کشورهای جهان از این ترانه شکل گرفت.

اما این تنها حضور بین‌المللی کوروش یغمایی نبوده؛ پیش از این هم آلبوم «ترک گوشه‌نشینی» را کمپانی Now Again Records که کار انتشار و گردآوری نمونه‌های قدیمی و جدید موسیقی پانک و راک را در گوشه و کنار جهان به عهده دارد، آن را به عنوان نمونه‌ای از موسیقی سایکدلیک ایران منتشر کرد و مدیر کمپانی هم یادداشتی درباره او نوشت. یا آلبوم «ملک جمشید» که دو سال پیش توسط همین کمپانی در سراسر دنیا منتشر شد. «تایمز» درباره او گفته: «تصویر او همرا با گیتار الکتریک برای ایرانی‌ها مشابه تصویر جیمی هندریکس برای بچه‌های غرب بود.»

به گزارش موسیقی ما، آلبوم جدید NAS به مسائل و مشکلات سیاه پوست‌ها می‌پردازد و عکس کاور آن هم کودکان سیاه پوستی هستند که مری الن مارک در سال 1988 در یکی از محله‌های تگزاس گرفته است. کانیه وِست درباره این آلبوم گفته که قصدشان ترکیب نوای آشنای موسیقی هیپ‌هاپ غربی با موسیقی‌هایی از سرزمین‌های دور بوده و به همین دلیل هم به سراغ آرتیست‌های ایرانی و هندی رفته‌اند.

NAS هم اعلام کرده که من دنبال بیت‌های قوی و مد روز نیستم و هدفم این است که بیشتر حرف‌هایم شنیده شوند. پس اگر از من توقع بیت‌های مد روز و پرفروش امروزی را دارید، قطعات من را گوش نکنید چون دنیای ما به هم تعلق ندارد.

گفتنی است که مجموعه تازه NAS با استقبال گسترده‌ای در دنیا مواجه شده و به سرعت در حال بالا رفتن در چارت‌ها است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فروش خودرویی که هنوز وارد ایران نشده است آن هم با تحویل فوری!

وقتی پدرشوهر وارد اتاق شد مرد غریبه ای را زیر تختخواب عروس خائن دید + تصویر

لباس های خانم آرایشگر را در خیابان درآوردند و او را سوزاندند + عکس

فوری / درگیری شدید و قهر 2 عضو هیئت رئیسه مجلس

10 زن جذاب جهان را بشناسید! + عکس و جزییات

سمیه و شاهرخ پس از 22 سال چه سرنوشتی دارند؟ / چه بر سر خانه وحشت خیابان گاندی آمده است؟ + عکس

تجاوز به دختر 12 ساله در هتل + عکس و جزییات

فاطمه چاقو را تا دسته داخل سینه رضا فرو کرد! / شوهرش با سارا قرار داشت ؟! + عکس قاتل

اگزوز خودرو سر دختر جوان را بلعید + تصاویر

خانم مُرده شور در میهمانی دید که فنجان چایی اش را شکستند! / دخترانم بی خواستگارند! +عکس

مینا بعد از طلاق کاری با مرد متاهل کرد که نباید می کرد

تجاوز به یک زن با عجیب ترین انگیزه ! + عکس

نجات نوزادی که زنده به گور شده بود + فیلم

وحشت مریم کوچولو از برق چشم های مرد وقیح +عکس

دختر خاله ام مرا در دام کامران شیطان صفت انداخت!

تازه‌ترین اعتراف دختر 17 ساله که پسر بچه ماهشهری را کشت + عکس

قتل دلخراش ارسلان 2.5 ساله / اعتراف تلخ زن جوان نزد بازپرس مشهد +عکس

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟