فوتبال و موسیقی در «شب‌های گروه B» به هم می‌رسند

در این رویداد استاد شهرام ناظری و گروه لیان از ایران در کنار گروه‌های مطرحی از اسپانیا و پرتغال که در گروه B حضور دارند روی صحنه خواهند رفت.

سازباز که در این سال‌ها سابقه برگزاری رویدادهایی مانند شب‌های جز، شب‌های جنوب، کنسرت کریستف رضاعی و مشارکت در هفته موسیقی تلفیقی تهران را دارد حالا سراغ رویداد متفاوتی رفته است. در توضیح این رویداد چنین نوشته شده: فوتبال، ابزاری است که در سراسر دنیا میلیون‌ها نفر را به هم متصل می‌کند و موسیقی نیز زبان مشترک در بین مردم جهان است. ما به دنبال حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی و تجربه برگزاری رویدادهای مختلف موسیقی این بار ایده‌ی شب‌های گروه بی به ذهنمان رسید.

در شب اول این رویداد که ۲۸ خرداد اتفاق می‌افتد ابتدا «شهرام ناظری» و پس از آن «خوزه لوئیس مونتون» هر کدام حدود ۴۵ دقیقه به اجرای برنامه خواهند پرداخت و علاقه مندان با تهیه یک بلیت به استقبال هر دو اجرا می‌روند. خوزه لوئیس مونتون از برجسته‌ترین نوازندگان گیتار فلامنکو در اسپانیا است که همراه با گروهش (گیتار، آکاردئون و پرکاشن) روی صحنه می‌رود. او سابقه همکاری با نشر ECM را در کارنامه دارد. همچنین در شب دوم (۲۹ خرداد)، گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان و کمانه از پرتغال این رویداد فرهنگی را ادامه می‌دهند. کمانه امروز مهمترین خواننده مرد فادو (موسیقی اصیل پرتغال) است و جدا از فروش بیش از ۶ میلیون نسخه آلبوم، توانسته کاندید جایزه اسکار موسیقی و برنده جوایز مهمی در پرتغال شود.

در روزهای گذشته با خبر کذبی مبنی بر تولید قطعه‌ای برای جام جهانی توسط استاد شهرام ناظری منتشر شد که البته ایشان در گفت و گویی این موضوع را تکذیب کردند. اجرای شهرام ناظری در رویداد پیش رو هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد و به هیچ عنوان قطعه‌ای برای تیم ملی ساخته نشده و اجرا نمی‌شود. لازم به ذکر است که شب‌های گروه بی ساعت ۲۱ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و علاقه مندان می‌توانند از فردا (سه‌شنبه) جهت تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟