محسن یگانه رکورددار حضور در جشنواره موسیقی فجر

در ادوار مختلف این جشنواره شاهد اتفاقات و تغییرات بنیادین بسیاری در ساختاری برگزاری آن بوده‌ایم. یکی از این تغییرات که در دوره بیست و سوم اعمال شد، اضافه شدن بخش موسیقی «پاپ» بود.

 

*دهمین سال حضور بخش «پاپ» در جشنواره

به این ترتیب امسال و در سی‌سومین دوره، برای دهمین سال است که جشنواره موسیقی فجر شاهد حضور خواننده‌ها و گروه‌های موسیقی پاپ است. در بیست و سومین دوره جشنواره که دبیری آن بر عهده کامبیز روشن روان بود، برای اولین بار این بخش اضافه شد و تا کنون نیز روند حضور خوانندگان پاپ در جشنواره ادامه دارد.

در طی این ده سال که موسیقی پاپ در جشنواره موسیقی فجر به رسمیت شناخته شده، بسیاری از خوانندگان پاپ به اجرای برنامه پرداخته‌اند، از خشایار اعتمادی که جزو نسل اول موسیقی پاپ بعد از انقلاب بود گرفته تا محمد علیزاده و حامد همایون که اولین اجرای رسمیشان را در جشنواره موسیقی فجر برگزار کردند.

اما چند خواننده هستند که از زمان اضافه شدن بخش پاپ به جشنواره، تقریبا پای ثابت آن بوده‌اند؛ با نگاهی به جدول ادوار گذشته این رویداد موسیقایی مشخص می شود که کدام یک از خواننده‌ها بیشترین حضور را در این رویداد تجربه کرده‌اند:

جشنواره 23: مانی رهنما، حمید عسگری، مجتبی کبیری، خشایار اعتمادی و گروه آریان

جشنواره 24: محسن یگانه، حمید حامی، علی لهراسبی، احسان خواجه‌امیری و رضا صادقی

جشنواره 25: بنیامین بهادری، احسان خواجه‌امیری، گروه آریان، نیما مسیحا، حمید عسگری و رضا صادقی

جشنواره 26: دارکوب، رضا صادقی، مازیار فلاحی، علی اصحابی، شهاب رمضان، امیر طبری و سهراب پاکزاد

جشنواره 27: احسان خواجه‌امیری، محسن یگانه، بهنام صفوی، علی اصحابی، مازیار فلاحی، گروه آریان و بنیامین بهادری

جشنواره 28: احسان خواجه‌امیری، بابک جهانبخش، فرزاد فرزین، محمد علیزاده، مازیار فلاحی، رضا یزدانی، بهنام صفوی، سیروان خسروی و محسن یگانه.

جشنواره 29: بهنام صفوی، رضا یزدانی، سیروان خسروی، گروه سون، محسن یگانه، محمد علیزاده، رضا صادقی، شهرام شکوهی، علی عبدالمالکی، حمیدعسگری و مازیار فلاحی

جشنواره 30: فریدون آسرایی، مازیار فلاحی، سیروان خسروی، احسان خواجه‌امیری، محسن یگانه، شهرام شکوهی، فرزاد فرزین ، بابک جهانبخش، بنیامین بهادری، گروه سون و محمد علیزاده.

جشنواره 31: مازیار فلاحی، بابک جهانبخش، محسن یگانه، سیروان خسروی، احسان خواجه‌امیری، گروه سون و محمد علیزاده.

جشنواره 32: رضا صادقی، سیامک عباسی، فریدون آسرایی، فرزاد فرزین، شهرام شکوهی، امید حاجیلی، میثم ابراهیمی، اشوان، حامد همایون، محسن یگانه، زانیار، محمد علیزاده

جشنواره 33: مهدی جهانی، امید حاجیلی، مهدی یراحی، حامد همایون، زانیار خسروی، سیروان خسروی، سینا شعبانخانی، بهنام بانی، گروه پازل، علیرضا طلیسچی، امیر عباس گلاب

 

*«محسن یگانه» رکورددار حضور در جشنواره موسیقی فجر

با احتساب سی و سومین دوره جشنواره که از 20 دی ماه در تهران برگزار خواهد شد، محسن یگانه با هفت بار حضور در این رویداد رکوردار اجرا در بخش پاپ جشنواره است. احسان خواجه امیری و مازیار فلاحی هر کدام با شش دوره حضور در ادوار مختلف جشنواره، رکورددار حضور در این رویداد هستند. پس از این سه خواننده، محمد علیزاده، سیروان خسروی و رضا صادقی هر کدام با 5 بار حضور در رتبه دوم قرار می گیرند. بنیامین بهادری، بابک جهانبخش، حمید عسگری، بهنام صفوی، گروه آریان و گروه سون نیز هر یک سه بار در جشنواره موسیقی فجر حضور داشته اند. از طرفی در سی‌وسومین دوره

 

*محک جدی برای سالن «همایش ایرانیان»

امسال بعد از چند دوره‌ای که اجراهای پاپ جشنواره در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، مکان اجرای گروه‌های پاپ تغییر کرده و به سالن تازه راه‌اندازی شده «همایش ایرانیان» منتقل شده است. سالنی که گفته می‌شود پیشتر برای یک نهاد و مجموعه ورزشی بوده و حالا تغییر کاربری داده و امکان برگزاری کنسرت در آن فراهم شده است. این سالن در کیلومتر 5 آزادراه تهران کرج و ضلع غربی استادیوم آزادی Freedom قرار دارد و از این جهت ممکن است حداقل در روزهای پرترافیک هفته دسترسی مخاطبان جشنواره به این سالن را اندکی سخت کند. اما به هر حال باید منتظر ماند و دید که این سالن به ویژه از منظر کیفی و امکاناتی مثل صدابرداری اهالی موسیقی را راضی می‌کند یا خیر.

سی‌وسمین دوره جشنواره موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش از چهارشنبه هفته جاری 20 دی ماه در شش سالن شهر تهران آغاز می‌شود و تا 30 دی ماه نیز ادامه خواهد یافت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟