جزئیات جدید از افتتاح واحدهای مسکن ملی

به گزارش رکنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از پروژه طرح اقدام ملی مسکن تهرانسر که در ۴ بلوک به مساحت ١۶٠ هزار مترمربع با پیشرفت فیزیکی ٣٠ درصد در حال اجراست، در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور فعال است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون اجرای طرح مسکن ملی  از ۱۰۴ هزار واحد عبور کرده است، افزود: طرح اقدام ملی مسکن در سه نوع در سراسر کشور در حال اجراست. نوع اول، واگذاری گروهی زمین در شهرهای کوچک به مردم و با مشارکت مردم است.

نوع دوم پروژه‌هایی است که در شهرهای متوسط و بزرگ به شکل مجتمع‌سازی اجرا می‌شود که در این نوع از پروژه‌ها بیشتر متقاضیان به پروژه‌ها متصل شده و در حال عقد قرارداد هستند. نوع سوم نیز پروژه‌های مشارکتی هستند که در کلانشهرها احداث می‌شوند و پروژه تهرانسر نیز به شکل مشارکتی است که با مشارکت انبوه‌سازان و دولت اجرایی شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: در استان تهران ۲۰۰ هزار واحد مسکن ملی در قالب پروژه‌های مشارکتی در دستور کار قرار دارد که قراردادهایشان منعقد شده است.

به گفته اسلامی، عدم همکاری شهرداری مشکل عمده اجرای طرح اقدام ملی مسکن است که امید است با تغییراتی که در شهرداری منطقه ایجاد شده شاهد سرعت دادن به پروژه‌های مسکن ملی در کلانشهر تهران باشیم وعقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی توضیح داد: از سال آینده و به ویژه اردیبهشت، پروژه‌های متعدد طرح اقدام ملی مسکن در هر سه نوع واگذاری گروهی زمین در شهرهای کوچک، مجتمع‌سازی در شهرهای متوسط و بزرگ و پروژه‌های مشارکتی افتتاح می‌شود.

اسلامی در خصوص مسکن مهر نیز با اعلام اینکه بخش عمده واحدهای مسکونی مهر به اتمام رسیده است، گفت: در مجموع ۳۹ هزار واحد مسکن ملی در کشور باقیمانده است که بخشی از آنها دارای پرونده حقوقی هستند و مشکلات آنها در مراجع قضایی در دست بررسی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای اتمام مسکن مهر شهرهای پرند، پردیس و هشتگرد در ۲ سال گذشته ۴هزار میلیارد تومان هزینه شد. در ماه‌های آتی و قبل از دولت تمامی واحدهای مسکن مهر تحویل می‌شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟