قسط 2.5 میلیون تومانی وام مسکن رانندگان

به گزارش رکنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 226 هزار راننده فاقد مسکن شناسایی و مقرر شد تا طی سه سال برای این تعداد برنامه‌ریزی تامین مسکن انجام شود.

وی افزود: در شهرهای کوچک اراضی به شکل گروهی به رانندگان واگذار می‌شود تا خود آنها اقدام به ساخت کنند. در شهرهای بزرگ‌تر و شهرهای جدید نیز به شکل پروژه‌های انبوه‌سازی و پروژه‌های بزرگ مقیاس رانندگان واجد شرایط در پروژه‌ها عضو می‌شوند و با حمایت‌های مالی و تخصصی که انجام می‌شود تلاش خواهد شد تا این اقشار بتوانند صاحب مسکن شوند.

محمود زاده تصریح کرد: تلاش و راهبرد وزارت راه و شهرسازی این است تا تمامی رانندگان واجدان شرایط بتوانند در این تفاهم‌نامه مشارکت داشته باشند و در مدت زمان مشخص صاحب‌خانه شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط فعلی، بانک مسکن تسهیلات را به رانندگان واجد شرایط می‌دهد و برنامه‌ریزی به این نحو است که سایر بانک‌ها نیز در این طرح مشارکت داشته باشند. هم اکنون تسهیلات با سود 18 درصد و به مبلغ 100 میلیون تومان به رانندگان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی دیماه امسال به 27 میلیون و 390 هزار تومان افزایش یافته که نسبت به آذرماه 99 بالغ بر 1.8 درصد رشد را نشان می‌دهد. جزئیات زمان بازپرداخت وام 100 میلیون تومانی مسکن رانندگان مشخص نیست اما اگر فرض بر پرداخت اقساط در 12 سال باشد، رانندگان واجد شرایط بایستی ماهانه 2.5 میلیون تومان اقساط پرداخت کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟