وام ودیعه مسکن به دست افراد ضعیف جامعه نمی رسد

به گزارش رکنا، علی‌اصغر خانی ضمن مخالفت با ارائه ودیعه مسکن مستاجران به شیوه فعلی، اظهار کرد: در ابتدا مقرر بود به دلیل افزایش چشمگیر قیمت رهن و اجاره در سال‌های اخیر مبلغ ودیعه به مستاجران ضعیف جامعه تعلق بگیرد و افراد توانمند از آن بهره مند نشوند. از این رو دولت باید به نحوی برنامه ریزی می‌کرد تا زخمی که افزایش قیمت‌ها بر مساجران وارد کرده درمان شود در حالی که شرایط دریافت این وام به حدی دشوار تنطیم شده که افراد ضعیف جامعه به سختی از آن عبور می‌کنند.

وی ادامه داد: اعلام پرداخت ودیعه مسکن به مستاجران باعث دلگرمی آنها شد اما هنگام دریافت آن به دلیل وجود موانع متعدد با دشواری‌های بسیاری رو برو شدند.

وی بیان کرد: عبور از فیلتر‌های تضمامین وام ودیعه مسکن دشوار است. سازوکار دریافت وام ودیعه مسکن باید به نحوی تنظیم شود تا دهک‌های پایین جامعه از آن استقبال کنند. از طرفی سودی که برای این وام‌ها در نظر گرفته شده باید در پایین ترین مقدار خود باشد و نسبت به شرایط و موقعیت افراد وام در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از سهم اندک حوزه مسکن از تسهیلات بانکی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار 20 درصد تسهیلات بانکی باید به حوزه مسکن اختصاص پیدا می‌کرد، اما متاسفانه امسال تنها 7 درصد تسهیلات بانکی برای این حوزه در نظر گرفته شده است؛ در این خصوص اگر دولت پیشنهادی برای افزایش داشته باشد حتما استقبال می‌کنیم و در صورت عدم پیشنهاد دولت، مباحثی در کمیسیون عمران مطرح شده که در لایحه بودجه لحاظ خواهیم کرد .آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟