ارسال فهرست ۱۰۹ هزار واحد خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی

وزارت راه و شهرسازی در این دوره تصمیم گرفت تا به یکی از مهمترین دلایل حبس سرمایه در بازار مسکن پایان دهد و به قول محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی یکی از مطالبات کهن مردم و یکی از لوازم ضروری برای مدیریت قیمت مسکن را محقق کند.

نتیجه بررسی تنها ٤٥ درصد از واحدهای مسکونی کشور معادل ١٣ میلیون و ٤٠٠ هزار واحد به قسمت های مهم و قابل تاملی رسیده است، برای مثال یک فرد با یک کد ملی دارای بیش از ٦٠٠ واحد مسکونی است و یک نهاد حقوقی مالک۲۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی است.

وزیر راه و شهرسازی در مردادماه امسال خبر داده بود که تا شهریورماه تکلیف دو میلیون و ٧٠٠ هزار واحد مسکونی که احتمال خالی بودن آنها می‌رود مشخص شده و لیست قطعی خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی داده می‌شود.

وزارت راه و شهرسازی از حدود یک ماه پیش با ارسال یک میلیون و ۵۰۰ پیامک به مالکان بیش از یک واحد مسکونی کار تشخیص قطعی خانه های خالی را آغاز کرد تا مالکان این خانه ها با ورود به سامانه املاک و اسکان وضعیت فعلی واحد خود که خالی و یا در اجاره است را مشخص کنند.

امروز ۳۱ شهریور ماه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از «محمد اسلامی» آخرین وضعیت اجرایی شدن اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اعلام‌کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از تکالیف وزارت راه و شهرسازی تعیین تکلیف خانه‌های خالی، راه‌اندازی سامانه و معرفی آنها به سازمان امور مالیاتی بود تا بتواند از آنها، مالیات مقرر قانونی را اخذ کند.

اسلامی ضمن تاکید بر راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان و شناسایی واحدهای مسکونی خالی، افزود: از امروز ۱۰۹ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی، تدقیق و به سازمان امور مالیاتی معرفی شد.

وی اظهار امیدواری کرد تا انجام اینکار از سوی وزارت راه و شهرسازی فتح بابی برای تحرک بخشیدن به فضای تولید و عرضه مسکن باشد.

اسلامی تصریح کرد: امید است تا از طریق عرضه بیشتر در جهت خدمت به مردم گام برداریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟