ساخت ۲۰۰ هزار مسکن برای محرومان با همکاری بسیج مستضعفین

به گزارش رکنا، غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت راه با هدف محرومیت زدایی، گفت: سازمان بسیج مستضعفین، گسترده‌ترین شبکه خدمات‌رسانی در سطح کشور را ایجاد کرده و با رویکرد تعاملی و انقلابی در بخش مسکن و شهرسازی مناطق محروم و همچنین حل مشکلات مستضعفان فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

وی با اعلام آمادگی در رفع مشکلات محرومان و مستضعفان در سراسر کشور، افزود: محرومان و مستضعفان از ستمدیده ترین طبقات اجتماعی کشور هستند. بنابراین توسعه آبادانی مناطق حاشیه شهرها و همچنین توسعه راه‌های روستایی جزو برنامه‌های اولویت‌دار سازمان بسیج مستضعفین است. این سازمان آمادگی دارد تا نقش همکاری و تعامل و همچنین توسعه سازندگی را داشته باشد و ما از انگیزه های انقلابی که در حوزه بسیج مستضعفین وجود دارد استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سازمان بسیج مستضعفین از تمام توان و توانایی خود در بخش مهندسی، نیروی انسانی، فنی و مهندسی بهره می گیرد و با ابزاری که در اختیار دارد از جمله ماشین‌آلات بخشی از مسیرهای روستایی و واحدهای مسکونی را احداث خواهد کرد.

سلیمانی با اشاره به اینکه بیش از 17 هزار گروه جهادی متخصص در بسیج فعالیت می کنند که در ساخت مسکن مشارکت داشته اند، گفت: با همکاری بنیاد تعاون مسکن بسیج و سایر موسسات تلاش خواهیم کرد تا سازندگی را استان های مرزی در همکاری با وزارت راه و شهرسازی تقویت کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه آن سازمان تاکنون تجربه های گسترده ای را در حوزه محرومیت زدایی انجام داده است، افزود: برای توسعه زیرساخت‌ها تلاش می‌کنیم در قالب این تفاهمنامه قدم‌های بزرگی برداریم و با همکاری وزارت راه و شهرسازی و با یک انگیزه انقلابی قول خواهیم داد به مردم تا سرعت پروژه ها را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه با استفاده از مصالح مستحکم این پروژه ها به پایان می‌رسند، افزود: این اقدام هم یک کارنامه درخشان برای وزارت راه و شهرسازی می شود تا در قالب یک جبهه واحد برای حل مشکلات مناطق محروم اقدام کند.

احداث 200 هزار واحد مسکن محرومان با همکاری سازمان بسیج

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم گفت: در وزارت راه و شهرسازی اقدامات در دو محور به شکل متوازن دنبال می شود که یکی از آنها بر توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در بخش ملی و بین المللی مرتبط است و محور دوم پروژه هایی هستند که از جنس محرومیت زدایی به شمار می روند.

وی افزود: در هر دوم محور تمامی ظرفیت های ملی را به کار گرفتیم و بیش از گذشته آنها را ادامه خواهیم داد. در موضوع محرومیت زدایی در بخش مسکن و توسعه و اصلاح زیرساخت ها با بسیج سازندگی، همکاری هایی آغاز شده است که در قالب این تفاهم نامه آنها را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که رفع دغدغه های مردم به ویژه در دوردست ها که دچار محرومیت هستند وظیفه ماست و دراین راستا گام برمی داریم، تصریح کرد: تامین مسکن محرومان مسئولیت فردی و اجتماعی و همچنین قانونی و سازمان ما در وزارت راه و شهرسازی است که در تفاهم نامه با سازمان بسیج تلاش خواهیم کرد تا بخشی از آنها به انجام برسد.

وی بر حذف پدیده حاشیه نشینی در کشور تاکید کرد و توضیح داد: در نظر است تا در پرتو همکاری‌های مشترک، اتمام حاشیه‌نشینی را اعلام کنیم. برنامه دوسالانه‌ای برای اجرای این تفاهم نامه پی ریزی شده و مناطق حاشیه نشینی که شناسایی شده همه در دستور بازسازی و بهسازی قرار گرفته است. تلاش خواهیم کرد تا ساکنان مناطق حاشیه نشین بتوانند واحدهای مسکونی مناسب با شان و منزلت اجتماعی ایرانیان داشته باشند که این موضوع یکی از بخش های مهم این تفاهم نامه است. در این خصوص بسیج سازندگی با حمایت و فرماندهی سردار سلیمانی ایفای نقش خواهد کرد.

اسلامی بخش دیگر این تفاهم نامه را به توسعه راه های روستایی مرتبط دانست و تاکید کرد: در مناطق محروم کارهای زیادی در گذشته از اول انقلاب تا کنون انجام شده است. باید کاری کنیم که روستاییان با توجه به شرایطی که به وجود آمده و تسهیلاتی که دولت برای مناطق محروم در نظر گرفته و امکاناتی که برای کارآفرینی و اشتغال در روستاها پایه ریزی شده، زیرساخت‌های روستایی گسترش یابند و روستاییان زندگی راحت تری داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید زیرساخت های روستایی، متناسب با نیاز روستاها و روستاییان گسترش یابد و در این راه، اولویت با روستاهای محروم است.

اسلامی توضیح داد: نقشه توسعه مناطق محروم و راه های روستایی برای تحقق عدالت منطقه ای تهیه شده است. سال گذشته در مردادماه در حضور رییس جمهور قول دادیم تا 2000 کیلومتر را به راه روستایی کشور بیفزاییم که با عنایت خداوند و تلاش همکاران وزارت راه و شهرسازی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از مرداد 98 تا مرداد 99، 2450 کیلومتر راه روستایی آماده شد.

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا پایان دولت 3500 کیلومتر راه روستایی آماده و آسفالت کنیم که این نهضت آغاز شده است که با ورود سازمان بسیج در چند استان شاخص که نیاز به کار گسترده ای است این 3500 کیلومتر حتما آماده و آسفالت خواهند شد. در تلاش هستیم تا عقب ماندگی ها و اختلاف هایی که روستاهای محروم با شاخص هایی کشوری در برخی مناطق دارند از بین برود و عدالت برخورداری در مناطق ایجاد شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟