واکنش وزیر راه به ساخت واحدهای مسکونی ۲۰ تا ۳۰ متری

به گزارش رکنا، محمد اسلامی در حاشیه کنفرانس صنعت ساختمان با اشاره به اینکه صنعت ساختمان می‌توان بازار صادراتی در کشور داشته باشد،گفت:‌در حال حاضر میزان صادرات خدمات فنی مهندسی به یک میلیارد دلار می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه زلزله‌های بالای ۵ ریشتر در ایران باعث تخریب در بخش‌هایی از ساختمان می‌شود، گفت:‌با جایگزینی تکنولوژی‌های جدید می‌توان مقاومت ساختمان را در برابر این حوادث طبیعی افزایش داد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تکنولوژی‌های نوین شاید گران باشند ولی دوام ساختمان را افزایش می‌دهند، گفت: صنعت ساختمان می‌تواند بازار صادراتی در کشور داشته باشد و همانطور که در آمارها داریم در حال حاضر میزان صادرات خدمات مهندسی به یک میلیارد دلار می‌رسد.

اسلامی در خصوص افزایش دوباره قیمت مسکن با توجه به گزارش اخیر از نوسانات نرخ مسکن در بازار گفت: قیمت مسکن متاثر از سایر مؤلفه‌های کشور است. هر چند ما همواره به دنبال رونق موتور محرک بخش مسکن هستیم.

به گفته وی، به غیر از ساخت و ساز در بخش مسکن بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سالانه سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌ها می‌شود که بخش خصوصی هم سرمایه‌گذاری ۸۰ هزار میلیارد تومانی در این حوزه دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه علیرغم سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه در حوزه ساخت و ساز بازار مسکن از وضعیت اقتصاد کلان تاثیر می‌پذیرد،‌گفت: در باره ساخت واحدهای ۲۰ تا ۳۰ متری باید بگویم هرگز سیاست دولت یازدهم و دوازدهم ساخت چنین واحدهایی نبوده است و ما این پروژه‌ها را در دستور کار نداریم.

اسلامی با اشاره به همکاری با اقلیم کردستان برای صادرات خدمات مهندسی گفت: به دنبال این هستیم که با رعایت استانداردها در این زمینه همکاری مناسبی با کشورهای خارجی از جمله اقلیم کردستان داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه مبحث یازدهم مقررات ملی ساختمان می‌تواند ما را به رویکرد جدید و فراگیر در بحث مصرف انرژی هدایت کند، گفت:‌می‌توان با صنعتی سازی جلو این هدر رفت مصرف انرژی در ساختمان‌ها را گرفت.

بنا به گزارش فارس، وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌اما صنعتی‌سازی الزاما به معنای انبوه سازی نیست و ادامه روند سنتی سازی نباید منجر به اتلاف انرژی شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟