انهدام باند کلاهبرداری میلیاردی به شیوه کارت به کارت در اراک

 کامیار چهری اظهار کرد: با اعلام گزارش‌هایی از کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب تعدادی از شهروندان اراکی، بررسی موضوع از سوی تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی آغاز شد.

به گزارش رکنا، وی افزود: در تحقیقات مقدماتی انجام شده از مالباختگان مشخص شد که تمامی آنان پیام‌هایی تحت عنوان برنده شدن در مسابقه رادیویی، خوش‌حسابی به دلیل پرداخت به‌موقع قبض و یا برنده یکی از اپراتورهای همراه را دریافت کرده‌اند و با وجود توصیه‌های مکرر پلیس در خصوص نادیده گرفتن این‌گونه پیام‌ها، در تماس تلفنی فردی ناشناس که خود را مجری یک برنامه رادیویی معرفی می‌کرده، برای دریافت جایزه خود به پای خودپرداز مراجعه کرده و از حساب بانکی‌شان به‌صورت غیرمجاز برداشت شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی اضافه کرد: در مراحل تخصصی پلیس، سرنخ‌هایی از اعضای یک باند کلاهبرداری که در استان البرز سکونت داشتند، در این کلاهبرداری ها به دست آمد و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی، برنامه‌ریزی عملیاتی دستگیری آنان آغاز شد.

چهری ادامه داد: با پیگیری انجام شده از سوی کارآگاهان یکی از اعضای اصلی این باند کلاهبرداری در یکی از شهرستان‌های استان البرز دستگیر شد و در بازجویی‌های انجام شده از این فرد مشخص شد که دو نفر از همدستان وی به اتهام جرائمی دیگر در زندان به بسر می‌برند.

وی خاطرنشان کرد:‌ تاکنون اعضای این باند به 15 فقره کلاهبرداری به مبلغ دو میلیارد ریال اعتراف کرده‌اند که در این خصوص پرونده‌های تشکیل شده به مراجع قضائی ارسال و در حال پیگیری است.

کدخبر: 727350 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟