۱۴۰ هکتار از مراتع ساوه در آتش سوخت

به گزارش رکنا، پوریا حسن‌پور اظهار کرد: عصر روز شنبه ۳۱ خردادماه گزارش آتش‌سوزی در منطقه روستاهای کوهپایه واقع در ارتفاعات یولاق و در پلاک‌های منزلک و چرمک دریافت شد که بلافاصله نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، آتش نشانی، نیروهای مردمی و دهیاری‌ها و شوراهای این روستاها، سپاه، همیاران طبیعت افتخاری در منطقه وقوع حریق حضور یافته و تلاش برای اطفای حریق گسترده را آغاز کردند.

وی با اشاره به همکاری خوب مردم در اطفاء حریق ادامه داد: متاسفانه به دلیل شدت بالای آتش سوزی و وزش باد شدید که حریق را بیشتر کرده بود، بخشی از عرصه‌های مرتعی این منطقه در آتش سوخت و از بین رفت.

وی با اشاره به اینکه مهار حریق تا پاسی از شب ادامه داشت، گفت: بدیهی است که علت وقوع حریق عامل انسانی بوده ولی هنوز به طور دقیق جزئیات آن مشخص نشده و بررسی دقیق علت این حادثه ادامه دارد.

حسن پور اظهار کرد: عرصه گرفتار آتش سوزی حدود ۱۴۰ هکتار برآورد شده که شامل پوشش بوته‌ای و علوفه‌ای می‌شود. متاسفانه در سال جاری آتش‌سوزی‌های زیادی در مراتع و باغات به دلیل رویش گیاهان و مراتع متاثر از بارش‌های مطلوب بهاره و پوشش گیاهی بسیار خوب بوقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: مهار حریق خصوصا در ارتفاعات به دلیل دشواری انتقال امکانات و تجهیزات بسیار دشوار است، از این رو از مردم درخواست می‌شود در هنگام حضور در طبیعت از روشن کردن آتش یا رهاکردن ته سیگار خودداری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟