کشف مزرعه ارز دیجیتال در یک منزل مسکونی ساوه

به گزارش رکنا، سرهنگ علی اکبر عیسی آبادی فرمانده انتظامی شهرستان ساوه از عملیات پلیس این شهرستان در کشف هشت دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال از یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عیسی آبادی افزود: ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان ساوه در انجام تحقیقاتی از استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع شدند.

او اضافه کرد: در بازرسی از این واحد مسکونی تعداد ۸ دستگاه استخراج ارز دیجتیال به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه بیان کرد: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

هرگونه خرید ، فروش و استفاده از دستگاه‌های ماینر (استخراج ارز دیجیتال) و یا اجاره محل برای استفاده از آن با توجه به قاچاق بودن این دستگاه‌ها جرم است.

استخراج ارزهای دیجیتال نیاز به مصرف زیاد برق دارد به گونه‌ای که استخراج هر واحد ارز دیجیتال نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق دارد .

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۶، طی اطلاعیه‌ای به کارگیری ابزار بیت کوین و سایر ارز‌های مجازی در تمام مراکز پولی و مالی کشور را ممنوع اعلام کرد و طبق این اطلاعیه هرگونه استفاده و خرید و فروش بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال در بانک‌ها، موسسات مالی و صرافی‌های دارای مجوز بانک مرکزی رسما ممنوع اعلام شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟