۲ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در اراک کشف شد

به گزارش گروه حوادث رکنا، «محمد رضا جوانمرد» روز سه شنبه افزود: یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم ضایعات غیر بهداشتی از یک دستگاه خودرو حمل مواد خام دامی که از یکی شهرستان های مجاور به شهرستان اراک حمل شده بود کشف با دستور مقام قضایی در محل پسماند معدوم شد.

وی ادامه داد: مقدار ۶۰۰ کیلوگرم شنیسل مرغ منجمد غیر بهداشتی نیز از یک رستوران اراک کشف و با دستور قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رئیس شبکه دامپزشکی اراک گفت: ۹۰ هزار و ۴۸۳ راس دام در سال جاری علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک، ۱۲۵ هزار و ۸۹۴ راس دام علیه انتروتوکسمی، ۳۸ هزار و ۶۵۷ راس دام علیه بروسلوز، ۹ هزار و ۶۰ راس دام کوچک و بزرگ علیه شاربن ۲ ۵۲۸ قلاده سگ علیه بیماری هاری ایمن سازی شدند.

جوانمرد افزود: ۲۴ هزار و ۹۳۷ راس دام علیه بیماری آبله، ۱۶ هزار و ۲۲۴ راس دام علیه بیماری لمپی اسکین و ۲۲ هزار و ۵۵۱ راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی شده است.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۸۳۶ مورد تست سل، یک هزار و ۴۶۴ مورد تست بروسلوز و ۱۲۰ مورد تست مشمشه در دامداری ها و مکان های پرورش دام و اسب برای مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام در این مدت انجام شد که موردی از این بیمرای ها در این دامداری ها مشاهده نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی اراک توضیح داد: پنج میلیون و ۵۲۸ هزار و ۲۱۸ قطعه جوجه ریزی امسال در واحدهای پرورش مرغ گوشتی، تخم گذار و مرغ مادر این شهرستان انجام شده است.

کلانشهر اراک با ۶۵۰ هزار نفر جمعیت از سه بخش مرکزی و ساروق و معصومیه تشکیل شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟