جهاد عشق چیست؟

به گزارش رکنا ، رهبران اسلامی و مسلمانان شبه قاره بار دیگر با تبلیغات و اتهامات جدیدی از سوی هندوهای افراطی و اعضای حزب حاکم این کشور مواجه شده اند. هم حزبی های آقای مودی در حزب بهاریاتا جاناتا چندی است از فرصت فتنه افکنی و آشوب داعشی ها در عراق وسوریه استفاده کرده و همه مسلمانان هندوستان را به جهادی و افراطی بودن متهم کرده اند. آنها گفته اند مسلمانان در صدد هستند دختران جوان را از طریق عشق و ازدواج وادار به پذیرش دین اسلام کنند.

رهبران اسلامی هند این اتهامات را محکوم کرده و اعلام کرده اند هم حزبی های نخست وزیر جدید و هندوهای افراطی در صدد هستند اتفاقات خاورمیانه را به مثابه کارتی برای افزایش تنش میان اقوام مختلف هندوستان استفاده کنند.

اتهام به مسلمانان جهان در جهاد عشق

رهبران اسلامی هندوستان گفته اند اسیر کردن دختران و زنان در مسائل عشقی برای پذیرفتن آئین اسلام و گرفتار کردن آنان در محبت های پوچ، رسم و مرام اسلامی نیست و درعین حال جزء اعمال ناجوانمردانه نیز محسوب می شود و مسلمانان جهان از جمله هندی ها هیچگاه به این اعمال دست نمی زنند.

اتهام گرفتار کردن زنان هندو در مسائل عشقی توسط جوانان مسلمان چند روز پیش در نشست حزب بهاریاتا جاناتا در شهر ماتورا مطرح شد و با اینکه اشاره به آن در قطعنامه پایانی نشست حذف شد، اما سروصدای زیادی بر پا کرد و باعث واکنش شدید مسلمانان این کشور شد .

مولانا خالد رشید از بنیاد قوانین مسلمانان شبه قاره گفته است شاید چند مورد تغییر مذهب برای ازدواج در میان هندوها و مسلمانان رخ داده باشد اما آن را نمی توان به همه مسلمانان این کشور بسط داد چرا که تغییر اجباری دین به اسلام در این دین به شدت تقبیح شده است و ما به شدت با این اقدامات مخالف هستیم. وی همچنین به دو فتوا در مورد تغییر مذهب به خاطر ازدواج در سال ۲۰۱۲ اشاره کرد و گفت گرویدن به اسلام فقط برای رسیدن به همسر مورد نظر کار ناپسندی است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟