وضعیت زائران خانه خدا در دوران کرونا + عکس

به گزارش رکنا ، سومین مرحله از مراسم حج عمره پس از شیوع ویروس کرونا از چند روز پیش با اجرای اقدامات پیشگیرانه بهداشتی و با حضور حجاج تمامی کشور‌ها آغاز شده است.

زائران در دوران کرونا

عربستان سعودی چند ساعت پیش اعلام کرد که اجرای عمره را برای کسانی که از خارج عربستان می‌آیند با اعمال محدودیت‌هایی مجاز می‌کند. این برای اولین بار از زمان تعلیق مراسم حج برای شهروندان غیر سعودی به دلیل پیامد‌های ویروس کروناست.

بر این اساس در مرحله سوم با در نظر گرفتن اقدامات پیشگیرانه بهداشتی درمسجد الحرام ظرفیت ۲۰ هزار زائر و ۶۰ هزار نمازگزار در روز در نظر گرفته شده است.

کعبه در دوران کرونا

در مرحله اول اجازه انجام عمره به شهروندان و ساکنان عربستان با ظرفیت ۳۰ درصد یعنی ۶ هزار زائر در روز داده شده بود. در مرحله دوم در ۱۸ اکتبر (مهر)، زیارت و دعا برای شهروندان و ساکنان عربستان، با ظرفیت ۷۵ درصد یعنی ۱۵ هزار زائر و ۴۰ هزار نمازگزار در روز آغاز شد.

در مرحله سوم که از اول نوامبر (۱ آبان) آغاز شده است انجام عمره برای شهروندان و ساکنان داخل و خارج عربستان با ظرفیت ۲۰ هزار زائر و ۶۰ هزار نمازگزار انجام می‌شود.

زائران با رعایت فاصله در دوران کرونا

اما در مرحله چهارم با تایید اینکه خطرات این ویروس همه گیر از بین رفته است. انجام عمره برای همه شهروندان و ساکنان داخل و خارج عربستان به صورت کامل مجاز خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624494 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟