قره باغ را سوریه دوم نکنیم / باور کنید که ما در جنگ اقتصادی قرار داریم

به گزارش رکنا ، حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه امروز مهم تر از مسائل دینی و قومی حفظ آرامش منطقه است، گفت: آذربایجان و ارمنستان حواسشان باشد که با تحریک بیگانگان و به بهانه های مختلف قره باغ به سوریه دوم تبدیل نشود.

حجت الاسلام«محمد جواد باقری ارومی» در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی و بیان فضیلت زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین گفت: هر چند امسال به خاطر پیشگیری از گسترش ویروس کرونا همایش میلیونی و جهانی پیاده روی اربعین مثل سال های گذشته برگزار نمی شود ولی همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند:« با زیارت از راه دور و توسل به ساحت قدسی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نجات بشریت از این ویروس عالمگیر را از خداوند منان مسئلت می نماییم.»

امام جمعه اسالم در خطبه دوم با انتقاد از وضعیت گرانی ها و افزایش بی حساب و کتاب قیمت ها که حتی سبب کمیاب و یا نایاب شدن برخی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بازار شده است، افزود: سال هاست مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) فریاد می زنند که دشمن با ما وارد جنگ اقتصادی شده است، بارها فرمودند: که بنده شمشیر را کشیده ام و در وسط میدان ضربه می زنم، اما بعضی ها هنوز باورشان نشده است که ما در جنگ اقتصادی قرار داریم.

وی ادامه داد: کسانی که خودشان حل تمام مشکلات اقتصادی را به رابطه با آمریکا و مذاکره با غربی ها گره زده بودند، حالا بیایند و به مردم بگویند که آدرس همه لعن و نفرین ها، کاخ سفید در واشنگتن است یعنی تازه فهمیده اند که مسیر و راه را اشتباه رفته اند و حالا به اشتباه خود پی برده اند.

رهبر معظم انقلاب راهکارهای مقابله با جنگ اقتصادی را بیان کردند

حجت الاسلام باقری ارومی گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب واژه « جنگ اقتصادی » را بیان کردند راهکارهای مقابله با آن مثل اقتصاد مقاومتی، اقتصاد بدون نفت و سیاست های اقتصادی دور و نزدیک را هم بیان کردند ولی افرادی که باید آن را اجرا می کردند چون برنامه ای مدون و دقیق نداشتند؛ نتوانستند آن را اجرا کنند و دائماً مشکلات اقتصادی را به خارج از کشور گره زدند.

خطیب نماز جمعه اسالم با اشاره به اینکه امروز تخم مرغ که ساده ترین ماده غذایی مصرفی مردم بود در مدتی کوتاه یکباره ۷۰ تا ۸۰ درصد گران می شود و خیلی ها دیگر توان تهیه آن را هم ندارند و این نشان از بی برنامگی در کنترل بازار است، خاطرنشان کرد: مردم دیگر چه کنند؟ مثل گیاهان با فتوسنتز تغذیه کنند؟ آن از وضعیت بورس، آن از وضعیت سکه و طلا و ارز، با این بی برنامگی های اقتصادی و عدم توان در کنترل بازار، مردم منتظر دلار ۵۰ هزار تومانی باشند.

قره باغ منطقه مسلمان نشین بود

وی به وقوع درگیری های نظامی بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ اشاره کرد و افزود: از دیرباز قره باغ منطقه مسلمان نشین بوده و در طول تاریخ به خاطر سیاست های استعماری تبدیل به منطقه ارمنی نشین شده است.

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه امروز مهم تر از مسائل دینی و قومی حفظ آرامش منطقه است، اظهارکرد: آذربایجان و ارمنستان حواسشان باشد که با تحریک بیگانگان و به بهانه های مختلف قره باغ به سوریه دوم تبدیل نشود.

وی به مشکلات باغداران کیوی جهت صادرات محصولات خود اشاره کرد و گفت: کیوی محصول عمده باغداران غرب گیلان و عامل رونق اقتصاد این منطقه است که علاوه بر مصرف خوراکی مصارف دیگری در صنایع بهداشتی دارد.

امام جمعه اسالم با اشاره به اینکه اعمال محدودیت برای زمان صادرات باعث از بین رفتن محصول باغداران می شود، خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی ترتیبی اتخاذ کند تا هر چه سریع تر محصول کیوی باغداران تالش صادر شودبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟