بندر خمیر در فهرست شهرهای تالابی جهان قرار گرفت

به گزارش رکنا، شهردار بندر خمیر در استان هرمزگان صبح امروز (۲۲ خردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: از کشور ایران برای نخستین بار بندرخمیر به همراه شهر «ورزنه» که در کنار تالاب گاوخونی قرار دارد، به عنوان شهرهای تالابی ثبت جهانی شدند تا به این ترتیب مردم بندرخمیر که سال‌ها برای کسب این عنوان برنامه ریزی و تلاش کرده اند، به حق خود برسند.

جواد محمودی افزود: بندر خمیر تا پیش از این نیز به علت فعالیت‌ها و مشارکت‌های گسترده مردم در فعالیت‌های اجتماعی به ویژه حفاظت از تالاب خورِخوران، در کانون توجه ملی و بین المللی قرار داشت و توانسته بود به عنوان نخستین شهر ملی تالابی ثبت شود و همچنین عنوان جهانی شهر یادگیرنده یونسکو را نیز کسب کند.

وی با بیان اینکه جایزه و گواهینامه شهر تالابی در مراسم جهانی سه سالانه کنوانسیون رامسر در شهر ووهان چین در اوایل آذرماه ۱۴۰۱ به شهرداران اعطا می‌شود، اضافه کرد: تالاب بین المللی خورِخوران بندرخمیر بزرگترین تالاب دریایی خاورمیانه است و دو معاهده یونسکو و معاهده بین المللی رامسر از این منطقه حفاظت شده (حرا) مراقبت می‌کند.

محمودی با اشاره به اینکه ارزش این منطقه به قدری زیاد است که به آن لقب ذخیره گاه زیست کره داده شده است، تصریح کرد: وجود اکوسیستم منحصر بفرد و زیبا در این منطقه شرایطی ویژه‌ای برای گردشگی فراهم کرده است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟