شکستن انحصار علم با دعوت محیط زیست از شرکت های دانش بنیان / لزوم تقویت فرهنگ دانش بنیان در تولیدات محیط زیستی

به گزارش رکنا به نقل از سازمان محیط زیست، نورالله مرادی در اولین همایش ملی محیط زیست و تولید دانش بنیان، نیازها و فرصت ها که صبح امروز در سالن همایش های بین المللی شهدای محیط زیست برگزار شد، با تأکید بر پیشرو بودن سازمان حفاظت محیط‌زیست در حوزه‌های دانش‌بنیان ، تأکید کرد و گفت : استعمار امروز،  انحصار علم و دانش است؛ به همین دلیل ما نیز در حوزه محیط‌زیست کشور باید به سمت تولیدات دانش‌بنیان گام برداشته و درصدد افزایش خلاقیت نوآوری و بهره‌برداری از تولیدات دانش‌بنیان باشیم و بر خود لازم می‌دانیم که شرکت‌های پویا  در زمینۀ حفظ محیط‌زیست را به همه معرفی کنیم.

دکتر نورالله مرادی با خوشامدگویی به حاضرین در اولین همایش ملی "محیط‌زیست و تولید دانش‌بنیان، نیازها و فرصت‌ها" به نگاه حکیمانه و آینده نگرانه مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال اظهار کرد: در همین راستا دکتر علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان‌ حفاظت محیط‌زیست از ابتدای سال بر لزوم برگزاری این همایش تأکید کردند تا باهم اندیشی و هم‌افزایی‌ای که صورت می‌گیرد، وضعیت محیط‌زیست را بهبود ببخشیم.  

وی با اشاره به تقارن این همایش در روز آزادسازی خرمشهر، شهر شهیدان، بر اهداف این گردهمایی تأکید کرد و گفت: هم‌اندیشی، هم‌افزایی و تبادل دانش یکی از اهداف برگزاری این همایش بود که با حضور پرشور شرکت‌های دانش‌بنیان محقق شد.

رئیس همایش "محیط‌زیست و تولید دانش‌بنیان، نیازها و فرصت‌ها"، ادامه داد: ایجاد بستر برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی؛ تقویت فرهنگ و بینش دانش‌بنیان در حوزه تولیدات محیط زیستی؛ شناسایی و واکاوی نیازهای سازمان در حوزه تولیدات دانش‌بنیان؛ ایجاد بستر برای افزایش خلاقیت، نوآوری و نهایت بهره‌برداری از تولیدات دانش‌بنیان؛ زمینه‌سازی برای تجاری‌سازی فناوری‌های توسعه پایدار و محیط‌زیست ؛ و ایجاد بستر برای اشتغال و بهره‌گیری از دانش جوانان برای برون‌رفت از  به شرایط سختی که در پی تحریم‌ها و ترور اقتصادی که از سوی کشورهای سلطه‌گر به کشور ما تحمیل‌شده است، از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.  

مرادی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه جوانان با عزم و اراده راسخ، خدمت به کشور را در گام دوم انقلاب آغاز کنند، گفت: نکته بسیار پراهمیت این است که استعمار نو در قالب دیگری خود را نشان داده و امروز استعمار، انحصار دانش است. کشورهای صاحب علم، انحصار را آغاز کردند و انحصار علم در دست کشورهای پیشرفته، ظلم به کشورهای درحال‌توسعه و جهان سوم است که به‌گونه‌ای دیگر مستعمره‌ی ابرقدرت‌ها می‌شوند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی و سخنگوی سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: بعد از دستور رئیس سازمان محیط‌زیست،  با ۴۳۷ شرکت دانش‌بنیان مذاکره کردند و حدود ۲۳۰ شرکت که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مرتبط با محیط‌زیست بودند شناسایی و در همایش شرکت کرده‌اند.

مرادی با اشاره به درخواست تعدادی از شرکت‌ها برای برگزاری نمایشگاه جانبی در همایش،  گفت: در فرصت‌های بعدی یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌ها در حوزه دانش‌بنیان را برگزار خواهیم کرد. همچنین بانک اطلاعاتی در نظر گرفته‌شده و اطلاعات شرکت‌ها در آن ثبت می‌شود تا بستری برای معرفی و پویایی کسب‌وکار عزیزان فراهم شود.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست،  با ابراز امیدواری نسبت به اینکه گام نخست برداشته‌شده،  بستر خوبی برای ارتقای محیط‌زیست باشد، از دکتر سلاجقه، رئیس سازمان‌ حفاظت محیط‌زیست و تمام معاونت‌ها برای همکاری در شکل‌گیری همایش "محیط‌زیست و تولید دانش‌بنیان، نیازها و فرصت‌ها" قدردانی کرد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟