خیزش گرد و خاک در برخی نقاط ایران / رگبار و رعد و برق در نیمه شمالی

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۲۵ اردیبهشت) در سیستان وبلوچستان، شرق هرمزگان و کرمان وزش باد شدید و گرد و خاک ادامه خواهد داشت. اوایل شب در آذربایجان غربی و غرب آذربایجان شرقی ابرناکی، رگبار و رعد و برق پراکنده گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد. در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار استقرار دارد.

وی افزود: با گذر متتاوب امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور دوشنبه (۲۶ اردیبهشت) در شمال آذریجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران همچنین برخی نقاط دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی و لرستان افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط شمال غرب بارش تگرگ و اوایل شب در دامنه‌های جنوبی البرز خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر کاهش نسبی دما و بارش پراکنده در این مناطق انتظار می‌رود و دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه شنبه و چهارشنبه (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان های البرز و تهران همچنین برخی نقاط سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می دهد.

وی افزود: طی این دو روز در غرب و جنوب غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان پنجشنبه (۲۹ اردیبهشت) در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با افزایش وزش باد روی کشور عراق خیزش گردوخاک و نفوذ آن به کردستان و استان‌های مرزی غرب و جنوب غرب کشور انتظار می‌رود.

وی افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۸ و۲۹ اردیبهشت) وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد به‌ویژه در منطقه زابل همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۶ اردیبهشت) قسمتی ابری و وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۲درجه سانتیگراد و طی ‌روز سه‌شنبه  (۲۷ اردیبهشت) کمی ابری‌ و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۵ و۲۶ اردیبهشت) اهواز با دمای ۴۱ و۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۵ و ۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟