آتش سوزی جنگل نوده خاندور مهار شد / اطفای حریق در سه نقطه جنگلی گلستان

به گزارش رکنا، جلال عجم با اشاره به اینکه در طی 24 ساعت گذشته سه آتش سوزی در عرصه های جنگلی استان گلستان رخ داده است، افزود: آتش سوزی در جنگلهای نوده خاندور آزادشهر با حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی مهار شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای اداره منابع طبیعی در حال اطفای بقایای چوب خشک نیمه سوز و خالی کردن عرصه از خطرات آتش مجدد احتمالی هستند، افزود: علت بروز این حادثه عوامل انسانی بود که وزش باید شدید و وجود برگ های خشک موجب شعله ور شدن و پیشروی آتش به اطراف شده بود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان آزادشهر با تاکید بر اینکه حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی مانع از  گسترش و نفوذ آتش به تنه درختان شد، خاطرنشان کرد: سطح آتش سوزی در جنگل نوده خاندور بالغ بر یک هزار و 500 متر مربع بوده است.

عجم با درخواست از مردم و طبیعت دوستان برای پرهیز از بد اخلاقی با طبیعت، ادامه دا : با توجه به گرمای روزهای اخیر و مستعد بودن جنگل برای آتش سوزی، در هنگام ترک جنگل حتما ضمن خاموش کردن آتش روی آن خاک ریخته تا مجددا شعله ور نشود.

وی از وقوع سه فقره آتش سوزی در عرصه های جنگلی گلستان در 48 ساعت گذشته خبر داد و گفت: به لطف خدا و تلاش نیروهای اداره منابع طبیعی با کمک بالگرد و نیروهای مردم اطفای آتش با موفقیت انجام شد.

منبع: ایسنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟