وزیر نیرو: با بی‌سابقه‌ترین خشکسالی در ۵۲ سال اخیر مواجهیم / دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات کشاورزان اصفهان

به گزارش رکنا، وزیر نیرو در جمع کشاورزان اصفهان با بیان اینکه از دولت گذشته سدهای خالی و پروژه های تعطیل به ارث رسیده است، گفت: این خواست شما و ماست که آب و کم‌آبی با عدالت تقسیم شود.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو با حضور در جمع کشاورزان اصفهان، اظهار کرد: این کشور با دسترنج شما کشاورزان ارتزاق می‌کند، من دلسوز کشاورزان هستم و افتخار می‌کنم که خدمتگزار شما هستم.

وی با بیان اینکه ارثی که امروز به دولت رسیده، سدهای خالی، سوء مدیریت و پروژه‌های تعطیل است، اضافه کرد: اگر پروژه‌های حوضه زاینده‌رود در زمان خودش اجرا می‌شد، امروز شاهد این همه رنج نبودیم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه مهم‌ترین هدف دولت، فعال شدن پروژه‌های تعطیل است تا مردم از مواهب آن استفاده کنند، افزود: امروز با حضور نمایندگان مجلس و استاندار و نمایندگان کشاورزان که همگی نمایندگان شما هستند تصمیمات انقلابی خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه ما در حال پشت سر گذاشتن سالی هستیم که در 52 سال گذشته خشک‌ترین سال‌ها بوده، گفت: به حمدالله در آبان امسال متوسط بارش در ایران خوب بود و پیش‌بینی‌ها از ادامه بارش‌ها حکایت دارد.

محرابیان ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح‌ها بتوان آب را به کشاورزان اصفهانی رساند تا کشت خود را انجام دهند.

وی با یادآوری این‌که 50 سال پیش به ازای هر ایرانی 6 هزار و 500 متر مکعب آب داشتیم، تصریح کرد: در طول این سال‌ها خشکسالی و افزایش مصرف داشته‌ایم، پس باید با رعایت عدالت، خودمان را با این شرایط سازگار کنیم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه باید با رعایت عدالت، خود را با کم‌آبی سازگار کنیم، اظهار کرد: این خواست شما و ما است که آب و کم‌آبی باید به عدالت تقسیم شود، ضمن این‌که باید بتوانیم با این میزان آب، تولید را اضافه کنیم.

محرابیان خاطرنشان کرد: دیروز رئیس جمهور دستور داد که این سفر انجام و مسائل آبی استان اصفهان بررسی و حل شود، ان‌شاءالله امروز بعد از ظهر با حضور همه نمایندگان شما در خصوص اصلاح مصارف تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟