تاکید رئیس سازمان جنگل ها بر پرداخت به موقع حقوق جنگل بان ها

به گزارش رکنا، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ستاد بررسی عملکرد برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ به سخنان مقام معظم رهبری درباره مسئله تبیین حقایق در جمع دانشجویان اشاره کرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند برای روشنگری و پاسخ به ابهامات باید با روش‌های عقلانی و منطقی تبیین و بازگویی انجام شود، درباره اثر بخشی پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری در زندگی روزمره مردم نیز باید توسط روابط عمومی روشنگری صورت گیرد.

مسعود منصور گفت: منابع طبیعی کارکردها و اثر بخشی زیادی از خود بر جای می‌گذارد اما مطابق فعالیت هایی که انجام می دهد در جامعه به خوبی اطلاع رسانی نمی شود.

او همچنین یادآور شد: ممکن است در استانی میزان فرسایش خاک آن بالا باشد و انجام اقدامات آبخیزداری این میزان فرسایش را به نصف کاهش دهد، ضرورت دارد که این اقدامات به سمع و نظر مردم، نمایندگان مجلس و مسئولین تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز استان رسانده شود.

رییس سازمان جنگل‌ها همچنین گفت: پرداخت حقوق نیروهای حفاظتی در قالب شرکتی مدتی با مشکل مواجه شده است چون تا این موقع از سال ریالی به عنوان اعتبار به این سازمان پرداخت نشده است. البته بخشی از آن با پیگیری فراوان سازمان جنگل ها و حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور با در اختیار نهادن تنخواه، حقوق نیروهای جنگلبان پرداخت شده است.

وی گفت: به منابع‌طبیعی استان‌ها تاکید شده است از هر محلی که شده حقوق حافظان منابع طبیعی را پرداخت نمایند که بیشتر استان ها این حقوق عقب مانده را پرداخت کرده اند.

منصور در ادامه بکارگیری فناوری‌های نو مانند بی‌سیم و دوربین برای رصد و پایش جنگل ها و مراتع را امری ضروری و لازم برشمرد و گفت: تاکنون در منابع طبیعی چهار استان کشور زمینه استفاده و بکارگیری از بی سیم فراهم شده است و به جد پیگیر هستیم که در سایر استان ها این سیستم پایش و مونیتورینگ راه اندازی شود.

او گفت: در منابع طبیعی استان گلستان دوربین‌هایی در مناطق بحرانی جنگل نصب و راه‌اندازی شده که بصورت آنلاین تا شعاع ۷ کیلومتر تصویر حریق، نیروها و خودرو را به وضوح معلوم می سازد.

مسئول اول منابع طبیعی کشور در ادامه سخنان خود به موضوع  طرح امنیت غذایی در مجلس شورای اسلامی درباره انتقال قطعی مالکیت عرصه‌های واگذارشده به افراد اظهار داشت: این سازمان با انتقال قطعی عرصه های واگذاری به افراد مخالف است و امیدواریم شورای نگهبان در این باره تجدید نظر نماید.

رییس سازمان جنگل‌ها یکبار دیگر اعلام کرد: این سازمان اجرای این طرح را به ضرر منابع طبیعی کشور می‌داند زیرا طرح مزبور سوداگری زمین را ترویج و ثروت عمومی را به ثروت خصوصی تبدیل می نماید.

منصور در ادامه با بیان اینکه کمیسیون رفع تداخلات که اجرای دو مقررات موازی را بررسی می کند و تصمیم‌گیری در زمینه رفع تداخلات توسط کمیسیون هایی در مرکز استان ها صورت می‌گیرد افزود: ظاهراً تصمیم‌گیری در طرح جدید بجای کمیسیون استانی به کارگروه های شهرستانی محول شده است و با توجه به سطح تصمیم‌گیری در شهرستان به نظر می رسد که مشکلاتی در آینده در حوزه منابع طبیعی پیش بیاید.

منصور تصریح کرد: بر اساس آنچه که تاکنون در قانون آمده اگر کارگروه‌های شهرستانی تکمیل پرونده کرده و مستندات را مهیا و به کمیسیون های استانی تسلیم نمایند قطعاً شاهد اشتباهات و خطاهای کمتری خواهیم بود.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟