گرد و غبار سیستان و بلوچستان به 4 برابر حد مجاز رسید

گرد و غبار یکی از پدیده های جوی است. گرد و غبار در استان های جنوب شرقی و جنوب غربی کشور در برخی روزها تشدید می شود. سیستان و بلوچستان از جمله استان هایی است که در روزهای زیادی درگیر گرد و غبار می شود. وزش بادهای 120 روزه از جمله علل تشدید گرد و غبار در سیستان و بلوچستان است. هم اکنون غلظت ذرات گرد و غبار در سیستان و بلوچستان به 4 برابر حد مجاز رسیده است.

به گزارش رکنا، محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: نفوذ گردوغبار گسترده ناشی از وزش بادهای 120 روزه به زاهدان سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به 559 میکروگرم برمترمکعب معادل 3.6 برابر حد مجاز برسد.

وی افزود: گردوغبار زاهدان شعاع دید افقی در فرودگاه بین اللملی این شهر را نیز به 6000 متر کاهش داده است.

حیدری اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش بادهای 120 روزه در زابل به 94 کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی در زابل را به 1500 متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اکنون از سرعت وزش باد در زابل کاسته شده است و شعاع دید افقی در محدوده نرمال قرار دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی پیش بینی می شود وزش باد شدید و گردوخاک تا پایان هفته در شمال استان ادامه داشته باشد.

وی گفت: هم اکنون آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، تا بعدازظهر دوشنبه در ارتفاعات جنوبی رشد ابر و رعدوبرق با رگبارهای پراکنده و وزش تندباد موقتی انتظار می رود.

منبع: فارس

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟