ماجرای چشمه مسئولان چیست؟

یک آدم خوش خیال که داشت روی پشت بام یک ساختمان 40 طبقه راه می رفت، بر اثر بی توجهی به پایین سقوط کرد و در حین سقوط از جلوی پنجره هر طبقه ای که رد می شد می گفت خدا رو شکر که هنوز سالم هستم تا این که به زمین خورد و... .

به گزارش رکنا ، این حکایت ما و مسئولانی است که با توجه به این که می دانیم وضعیت آبی کشور به شدت بغرنج است و بسیاری به خاطر خشکسالی در تشنگی به سر می برند اما همچنان آب را هدر می دهیم و بی خیال جلوگیری از هدر رفت آب هستیم. به جز اسراف های خانگی، متاسفانه ویدئوهایی از هدر رفت آب به خاطر ترکیدگی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می دهد هفته ها و ماه ها آب از لوله های ترکیده در کوچه و خیابان ها جاری می شود بدون این که مسئولان آبفا یا شهرداری فکری به حال آن بکنند، به شکلی که به نظر برخی از رهگذران این هدر رفت آب به خاطر چشمه ای است که در کوچه و خیابان در حال جوشیدن است. امروز می خواهیم از دو ویدئوی ترکیدگی لوله و واکنش کاربران بنویسیم که در شبکه های اجتماعی دست به دست شده است.

چشمه 6 ماهه در رشت

ویدئویی در توئیتر منتشر شد که ادعا شده متعلق به رشت است و در شرح آن آمده: «جایی بودم که متوجه شدم لوله آب ترکیده و به گفته‌ اهل محل، شش ماه بود که آب شهری همین جوری می رفت توی خیابون و شهرداری و شرکت آب و فاضلاب هم به گزارش ها اهمیت ندادن و آب همین طور هدر می رفت، به شکلی که برخی افراد مثل خودم فکر می کردیم این آب متعلق به یک چشمه است.»

آبی که هدر می رود

یکی از ویدئوهای دیگر متعلق به رودبار است که در شرح آن آمده: «مدتی است که لوله آب آشامیدنی کوچه پژوهش سرای مهدوی ترکیده است و آب از داخل لوله به داخل کوچه وارد شده و جمع شدن آب و آشغال باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شده است.» در ویدئو هم می بینیم که آب همه کوچه را گرفته و یکی از ساکنان محل می گوید: «بارها به مسئولان آب و فاضلاب در خصوص رسیدگی به ترکیدگی لوله تذکر داده‌ایم ولی کسی توجهی نمی کند و این آب همچنان در حال هدر رفت است.» اهالی محل منتظر بودند که مسئولان هر چه زودتر هم از هدر رفت آب جلوگیری کنند و هم از مشکلاتی که این آب برای زندگی آن ها به وجود آورده، خلاص شوند.

واکنش کاربران

واقعا باید با مسئولانی که این جور بی خیال هدر رفت آب هستن، برخورد بشه تا دیگه شاهد این حجم از بی خیالی مسئولان نباشیم.

توی شهرهای بزرگ خیلی زود میان و ترکیدگی رو برطرف می کنن ولی در شهرهای کوچک این اتفاق دیر رخ می ده که شاید به خاطر نبود امکانات و نیرو باشه.

با این حجم از آب که به خاطر این لوله های شکسته هدر می ره می شه کلی از اهالی روستاهای تشنه رو سیراب کرد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟