باران در اغلب استان‌‌های کشور/ برف در ارتفاعات البرز و زاگرس

به گزارش رکنا، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: ‌سامانه بارشی فعال در کشور امروز و فردا در اغلب مناطق کشور فعال است و موجب بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: این سامانه فعلاً فقط در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان شمالی، گلستان و شرق سمنان‌ فعال نیست.

وی اضافه کرد: امروز و فردا شدت بارش‌ها در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و مرکز کشور است.

ضیائیان بیان کرد: امروز بارش‌ها در شمال آذربایجان شرقی، شمال خراسان رضوی و شمال آذربایجان غربی به صورت پراکنده ادامه دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در شمال خلیج فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم و در‌یا‌ مواج‌ است.

وی بیان کرد: روز سه‌شنبه در نیمه غربی کشور به طور موقت ابرناکی کاهش می‌یابد اما در نیمه شرقی کشور بارش پراکنده داریم.

ضیائیان افزود: از بعد از ظهر سه‌شنبه مجدداً در شمال غرب و برخی استان‌های غربی کشور، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد آغاز خواهد شد و این وضعیت تا بعد‌از‌ظهر چهارشنبه ادامه دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: از بعد‌از‌ظهر چهارشنبه ضمن کاهش ابرناکی در غرب کشور، در دامنه های البرز شرقی و شمال شرق بارش‌ها آغاز می شود و روز پنجشنبه نیز بارش در این مناطق ادامه دارد.

وی اظهار داشت: امروز تا چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش‌ها به صورت برف است.

ضیائیان افزود: از فردا تا چهارشنبه با فعالیت طوفان حاره‌ای در شرق دریای عمان، سواحل دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود و ارتفاع ارتفاع موجب بین 3.5 تا 4.5 متر پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در مناطقی که ذکر شد‌، به دلیل فعالیت سامانه، بالا آمدن سطح رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد شهری و مه آلود شدن جاده‌های کوهستانی پیش‌‌بینی می‌شود که ضرورت دارد ‌‌احتیاط لازم هنگام تردد و توقف در مناطق کوهستانی و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها انجام شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز دوشنبه نیمه ابری همراه با وزش باد در برخی ساعات ابری با احتمال بارش پراکنده و به تدریج کاهش ابر پیش‌ینی می‌شود، روزهای بعد نیست آسمان تهران اغلب نیمه‌ابری است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۵ و ۱۱ درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر‌ گرم ترین مراکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟