معدوم‌سازی پرندگان شکارشده غیرمجاز در لنگرود

به گزارش رکنا، سیدامین نجات روز جمعه  افزود: با شروع فصل مهاجرت پرندگان به استان و شکار غیرمجاز توسط برخی شکارچیان و توزیع غیرقانونی در سطح بازار، مأمورین محیط زیست پاسگاه محیط بانی چاف و چمخاله به همراه کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست در ادامه پایش و بازدیدهای مستمر خود از بازارهای شهرستان، تعداد شش قطعه پرنده از نوع خوتکا و اردک سرسبز را کشف، ضبط و معدوم کردند.

وی خاطرنشان کرد: همه ساله با شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان، متأسفانه برخی از افراد مبادرت به شکار ، حمل ، عرضه و فروش پرندگان می کنند که این کار غیر قانونی آنان با برخورد مأموران اجرایی مواجه خواهند شد.

وی تاکید کرد: حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی جرم تلقی می شود و قانونگذار مجازات حبس و جزای نقدی را برای جرم مذکور پیش بینی کرده است.

نجات یادآورشد: این پرندگان همانند روال سال های گذشته تا اواخر اسفند در آبگیرها و تالاب های گیلان و لنگرود زمستان گذرانی می کنند و برای تداوم این روند باید زیستگاه های آنها از امنیت کافی برخوردار باشد .

وی تصریح کرد: بیشتر پرندگان در مزارع کشاورزی شهرستان و در آبگیرهای چاف و لنگرود فرود می آیند و به وفور در اراضی کشاورزی این شهرستان یافت می شوند که شکارچیان غیر مجاز از این فرصت سوء استفاده و با انواع دام های هوایی و تور اقدام به شکار این پرندگان بی آزار می کنند.

وی گفت: براساس قانون شکار هرگونه پرنده منوط به صدور مجوز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور می باشد و شکارچیان با مجوز محدود نیز اجازه خرید و فروش شکار خود در بازار را ندارند.

نجات از شکارچیان غیرمجاز خواست از هرگونه شکار پرندگان خودداری کنند و بدانند که این پرندگان جزئی از اجزای طبیعت هستند و بقاء آنها برای زندگی بشر ضروری است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟