به گزارش رکنا، سید اسدالله هاشمی روز سه شنبه  اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای مهرماه تاکنون کنترل خوبی بر وضعیت مناطق تحت نظارت داشته و با برنامه‌ریزی دقیق و چندلایه توانسته عملکرد بسیار مطلوبی ارائه دهد.

وی افزود: به گونه ای که ماه جاری ۵۴ مورد تخلف در مناطق حفاظت شده استان صورت گرفته و در این رابطه ۶۰ نفر متخلف دستگیر شدند.

هاشمی بیان کرد: این شکارچیان غیر مجاز به همراه ۱۳ قبضه اسلحه مجاز و غیر مجاز دستگیر و برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی عنوان کرد: با وجود مشکلاتی مانند کمبود نیرو، خودرو، گستردگی استان، پراکندگی مناطق، تراکم وظایف، عملکرد یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در یک ماهه مهرماه مناسب ارزیابی می‌شود.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نظم کاری، برنامه‌ریزی مناسب، هدف‌گذاری دقیق و تقسیم درست منابع در دستیابی به اهداف بسیار مهم هستند و در این راستا در طی سال جاری با هماهنگی بین بخشی که با برنامه ریزی مناسب ایجاد شده است، برای مدت زمان باقیمانده از سال جاری بهتر ارزیابی می شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟