آتش‌سوزی در خلخال مهار شد

به گزارش رکنا، عارف خرم‌روز ، فرمانده عملیات اطفای حریق آتش‌سوزی روستای ترک از توابع بخش مرکزی خلخال روز پنجشنبه گفت: به محض دریافت پیام وقوع حادثه ، ماموران ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری با استفاده از چهار دستگاه خودرو آتش‌نشانی و با بکارگیری تمام امکانات اطفای حریق به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

او گفت: بلحاظ وسعت آتش‌سوزی و برای پیشگیری از سرایت شعله‌های آتش به مناطق مسکونی اطراف در داخل روستای ترک به ناچار از امکانات آتش‌نشانی روستاهای مجاور نیز درخواست کمک شد که با همکاری دهیاران سه روستا خودروهای آتش‌نشانی به محل وقوع حادثه اعزام و با همکاری نیروهای کمکی موفق به اطفای حریق شدند.

او اظهار داشت: در بررسی‌های اولیه انجام شده معلوم شد بی‌احتیاطی در نصب ایزوگام پشت‌بام و سرایت آتش به انبار علوفه در مجاورت واحدهای مسکونی به دلیل وزش باد شدید علت اصلی وقوع این حادثه بوده است.

وی گفت: به علت فاصله ۱۵ کیلومتری روستای ترک از مرکز شهر خلخال برای آبگیری خودروهای آتش‌نشانی از سه ایستگاه روستای کرکزلو ، خوجین و اندبیل واقع در بخش مرکزی این شهرستان استفاده شد.

خرم‌روز با بیان اینکه علت بیشتر آتش‌سوزی‌های روستایی خلخال در سال جاری بی‌احتیاطی در استفاده از لوازم گرمایشی و یا اجرای ایزوگام بام‌های واحدهای مسکونی روستایی بوده ، افزود: در این حادثه هزار بند علوفه دامی انبار شده در محل ،سقف خانه مسکونی اصطبل و یک واحد انباری طعمه حریق شده و خسارت سنگین مالی بر صاحب این اموال وارد شد.

برغم امکانات محدود ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری و فرسوده بودن بیشتر خودروهای در اختیار آتش‌نشانان خلخال ، ماموران این ایستگاه در نیمه اول امسال موفق به مهار ۱۱۵ مورد آتش‌سوزی شهری و روستایی شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟