به گزارش رکنا، حسن پهلوان روز پنجشنبه تعداد کل تخلفات زیست محیطی شهرستان را در این مدت ۱۱ مورد عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون از این تعداد، چهار پرونده مختومه شده است.

وی گفت: همچنین در این بازه زمانی هشت مورد صید غیرمجاز آبزیانٰ، ۳۳ مورد شکار غیرمجاز پرندگانٰ، پنج مورد شکار غیرمجاز پستاندارانٰ، یک مورد زنده گیری پرندگان و یک مورد زنده گیری پستانداران انجام شده است.

پهلوان کشف ۲ سلاح غیرمجاز، مهار یک مورد آتش سوزیٰ و ۱۲ مورد تیمار وحوش و رهاسازی حیوانات را از دیگر اقدامات انجام شده این اداره در نیمه نخست امسال عنوان کرد.

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: متخلفان در این مدت بیش از ۴۱۹ میلیون ریال خسارت زدند که براساس پرونده های تشکیل شده حدود ۲۱۷ میلیون ریال از این افراد وصول شد.

شهرستان شیروان با سه هزار و ۷۸۹ کیلومترمربع که از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان اسفراین، از شرق به شهرستان فاروج و از غرب به بجنورد محدود می‌شود، دارای منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی هم مرز با کشور ترکمنستان است.

این منطقه از متنوع‌ترین زیستگاه‌های گونه‌های وحشی ایران و یکی از مهم‌ترین ذخیره گاه های زیستی و جانوری کشور محسوب می‌شود.

منطقه گلیل و سرانی واقع در شمال شهرستان شیروان، گونه های شاخصی چون قوچ اوریال، پلنگ ایرانی، کل و پرندگانی مانند هما، کرکس، عقاب طلایی، کبک دری و … را در خود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟