دستگیری ۱۲۶ شکارچی غیرمجاز در زنجان

به گزارش رکنا،اسماعیل قلی‌زاده امروز  اظهار کرد: برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست به صورت مستمر توسط یگان حفاظت محیط زیست انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه در 6 ماهه گذشته از سال‌جاری 48 قطعه ماهی رودخانه‌ای در زنجان به صورت غیرمجاز صید شده است، بیان کرد: 12 قطعه شکار غیر مجاز پرندگان هم طی امسال صید شده است.

وی از شکار 14 رأس انواع پستانداران در زنجان طی سال‌جاری خبر داد و افزود: قوچ، کل و بز، آهو، خرگوش و ... از جمله این پستانداران است.

قلی‌زاده با بیان اینکه 126 مورد زنده‌گیری پرندگان در زنجان شناسایی شده است، ادامه داد: 17 مورد شروع به شکار نیز امسال ثبت شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان از تشکیل پرونده نگهداری و خرید و فروش حیات وحش خبر داد و گفت: در این پرونده فروشنده کبک زنده شناسایی شده است.

*‌کشف ۳۲ قبضه انواع اسلحه از شکارچیان

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری از شکارچیان ۱۱ قبضه سلاح غیر مجاز کشف و ضبط شده است، ادامه داد: 21 قبضه سلاح مجاز نیز امسال کشف و ضبط شده است.

قلی‌زاده از کشف و ضبط ۲۳۷ مورد انواع ادوات شکاری در سال‌جاری خبر داد و گفت: این وسایل شامل انواع گلوله‌های شکاری، تور، لنسر، چراغ قوه و ... می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه در نیمه نخست سال‌جاری چهار پرونده آلودگی محیط زیست تشکیل شده است، گفت: 22 مورد اخطار زیست محیطی نیز در این مدت توسط ماموران یگان حفاظت استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ پرونده تخریب مرتع در سال‌جاری در زنجان ثبت شده است، عنوان کرد: ۱۶ مورد آتش سوزی نیز امسال به ثبت رسیده است.

قلی‌زاده با بیان اینکه ضرر و زیان وارده به محیط زیست در سال‌جاری 545 میلیون و 100 هزار ریال بوده است، عنوان کرد: از این میزان 400 میلیون ریال وصول شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه ۱۲۲ متخلف حوزه محیط زیست دستگیر شده است، ادامه داد: این تعداد متخلف در جریان 89 پرونده دستگیر شده است.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده 59 پرونده در جریان بوده، یک فقره برائت شده و مابقی مختومه شده است.

قلی‌زاده در پایان از مردم خواست محیط زیست را در راستای حفظ محیط زیست و حیات وحش یاری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟