دستگیری ۲۰۰ شکارچی در شهرستان درگز

به گزارش رکنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان درگز روز چهارشنبه گفت: در این مدت ۶۰ قبضه سلاح شکاری از متخلفان کشف شده است که ۴۰ قبضه مجاز و بقیه غیر مجاز بوده است.

حسین اصلاحی افزود: در این رابطه ۸۵ پرونده تخلف تشکیل و میزان خسارت وارد شده به محیط زیست به واسطه تخلف این افراد هشت میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال برآورد شده است که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از این میزان خسارت تا کنون به حساب خزانه واریز شده است.

وی ادامه داد: از متخلفان بیش از ۵۴ لاشه قوچ و میش، چهار لاشه کل و بز، هشت لاشه گزار، ۱۲ قطعه قرقاول، ۱۲ بهله پرندگان شکاری، ۱۵۰ قطعه ماهی و ۲۶۰ قطعه مینا کشف، ضبط و تحویل مراجع قضایی شده است.

پارک ملی تندوره در شهرستان درگز ۳۵ هزار و ۳۴۶ هکتار مساحت دارد و در آن تعداد ۶۶ تیره گیاهی شامل ۳۰۰ جنس و ۴۷۵ گونه شناسایی شده وجود دارد که بیشتر گونه های گیاهی از گیاهان دارویی با ارزش هستند و درخت ارس نیز گونه اصلی ارتفاعات این منطقه است.

تنوع جانوری پارک ملی تندوره بسیار زیاد است به طوری که ۴۶ گونه پستاندار، ۱۹۰ گونه پرنده بومی و مهاجر ، ۹ گونه سوسمار، ۱۲ گونه مار و انواع پرنده از جمله کبک ،دلیجه، تیهو ،سارگپه، لیل ،بلدرچین، عقاب طلایی، هد هد ،مرغ حق، کرکس، بالابان و قرقاول بال نقره ای نیز در این منطقه حضور دارند.

گونه هایی مانند پلنگ و انواع گربه های وحشی و پالاس جنگلی نیز از دیگر گونه های شاخص این منطقه هستند.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده تندوره در شمال استان خراسان رضوی واقع در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرستان درگز واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟