به گزارش رکنا، فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان اعلام کرد که ماموران این یگان نظامی حسب گزارش منابع خبری محلی و نیز در حین گشت‌زنی، تعداد ۹ صیاد غیرمجاز پرندگان شکاری را در مناطق مرزی شرق این استان شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ محمدرضا سراوانی روز چهارشنبه  افزود: از این شکارچیان که در حین صید پرندگان شکاری دستگیر شدند، چهار دستگاه دوربین چشمی، ۱۲ مورد آلات و ادوات صید و ۱۴ قطعه کبوتر زنده کشف و ضبط شد.

وی افزود: علاوه بر اقلام فوق، سه دستگاه موتورسیکلت این شکارچیان که در دو ناحیه "آق تقه" شهرستان مراوه تپه و حومه روستای "کرند" شهرستان گنبدکاووس مشغول صید بودند، با دستور مقام قضایی توقیف شد.

سرهنگ سراوانی با بیان اینکه صیادان متخلف روز گذشته دستگیر شدند، اضافه کرد: این صیادان غیرمجاز که سه نفر از اهالی روستای نارلی‌داغ مراوه تپه و ۶ نفر هم از اهالی روستای کرند گنبدکاووس بودند و بین ۲۹ تا ۳۴ سال داشتند، پرونده‌ای تشکیل و به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی یادآور شد: چند روز پیش نیز هفت شکارچی متخلف صید پرندگان شکاری توسط ماموران مرزبانی هنگ مرزی اترک شناسایی، دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

مسوول واحد حقوقی اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون فصل مهاجرت پرندگان شکاری (شاهین‌سانان) از کشور ترکمنستان به نواحی جنوبی ایران است که دسته‌هایی از این پرندگان از مسیر نواحی شمالی استان گلستان عبور و بعضا چند روزی در این منطقه توقف می‌کنند.

آنه محمد متقی افزود: برخی اعراب شیخ‌نشین حاشیه جنوبی خلیج فارس و یا رابطان آنها برای دستیابی به این پرندگان، به منطقه می‌آیند و از بومیان برای صید پرندگان شکاری استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: قیمت هر بهله شاهین شکاری در منطقه از یک تا دو میلیارد ریال است که این رقم در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس تا دو برابر نیز خرید و فروش می‌شود.

متقی گفت: با این حال جریمه پیش بینی شده برای شکار هر بهله از خانواده شاهین سانان ۶۰۰ میلیون ریال است که درصورت شکار این پرندگان و دستگیری شکارچی، صیاد متخلف بایستی آن را پرداخت نماید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟