دستگیری 7 صیاد غیرمجاز پرندگان در شرق گلستان

به گزارش رکنا، فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان از هفت صیاد غیرمجاز در مناطق مرزی شرق استان خبر دارد و گفت: از این افراد یک قطعه پرنده شکاری و ۱۶ قطعه انواع پرنده حفاظت شده کشف شد.

سرهنگ محمدرضا سراوانی گفت: این پرندگان با اجرای طرح‌های مختلف ارتقای امنیت اجتماعی و به صورت زنده‌ در گشت‌های نیروهای مرزبانی و یا بازرسی از منازل محل نگه‌داری کشف شدند.

وی افزود: یک قطعه شاهین، هشت قطعه کبک، ۶ قطعه باقرقره و دو قطعه قمری زنده در این مدت از صیادان غیرمجاز در منطقه به دست آمده است.

به گفته وی، نیروهای مرزبانی با حضور در روستای قربان‌قلیچ از توابع دهستان کرند گنبدکاووس، انجام گشت در حوزه اینچه برون، منطقه مرزی مراوه تپه و داشلی‌برون این پرندگان را کشف کردند و تحویل محیط زیست دادند.

فرمانده هنگ مرزی اترگ گلستان اضافه کرد: همچنین در این مدت دو لاشه گاو که بعد از تلف شدن برای ورود به چرخه مصرف مردم، ذبح شده بودند را در ایست بازرسی سه راهی داشلی برون از دو دستگاه وانت مزدا کشف شد.

سرهنگ سراوانی کشف یک دستگاه شوکر برقی از یک خودروی پراید و دستگیری راننده آن و کشف پنج دستگاه گیرنده تجهیزات ماهواره در بازرسی از منازل با حکم قضایی را از دیگر اقدامات نیروهای مرزبانی در یک هفته گذشته عنوان کرد.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟