به گزارش رکنا، فرامرز اسفندیاری ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل ادار ه محیط زیست دامغان ضمن بیان اینکه شکارچی غیرمجاز در شهرستان توسط مأموران محیط زیست غافلگیر و دستگیر شد، تاکید کرد: این فرد در مناطق جنوبی دامغان نسبت به شار پرندگان وحشی و کبک مبادرت می‌ورزید که با تلاش مأموران به چنگ قانون افتاد.

وی افزود: گشت سیار دامغان روز گذشته حین حفاظت و پایش مناطق کوهستانی روستای رشم به یک نفر شکارچی غیرمجاز که در محل سرچشمه ای اقدام به ساخت یک عدد کومه کرده بود مشکوک و وی را دستگیر می‌کنند که از او ۱۱ لاشه کبک نیز کشف می‌شود.

ساخت کومه در سرچشمه

رئیس حفاظت از محیط زیست دامغان گفت: این فرد خانه گلی موسوم به کومه درست بر آبراهه چشمه که پرندگان برای نوشیدن آن به آن نزدیک می‌شوند ساخته بود و در آن مخفی می‌شد و پرندگان زیادی را شکار می‌کرد.

اسفندیاری با بیان اینکه شکار پرندگان وحشی تخلف است، تاکید کرد: موضوع شقاوت و ناجوانمردی در شکار کومه ای است چرا که پرنده برای نوشیدن آب به سرچشمه می‌آید و غافلگیر می‌شود در حالی که از نوشیدن آب هم محروم و جانش توسط یک انسان گرفته می‌شود که این شیوه بسیار ناجوانمردانه است.

وی افزود: از این شکارچی متخلف به جز لاشه ۱۱ قطعه کبک وحشی یک قبضه سلاح شکاری دولول غیرمجاز کشف و ضبط شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟