طوفان سهمگین در زابل ادامه دارد

به گزارش رکنا، محسن حیدری اظهار داشت: امروز نیز وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان سیستان و بلوچستان ادامه داشت و سرعت وزش باد در زابل به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: وزش این طوفان شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را تا ۵ هزار متر کاهش داد و موجب شد تا هوای شهر زابل برای تمام گروه‌های سنی ناسالم شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین وزش باد شدید همراه با گردوخاک امروز نیز در سایر شهرستان های شمالی سیستان و بلوچستان نظیر زهک، هیرمند و هامون ادامه یافت و موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق شد.

وی تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های هواشناسی از فردا تا آخر هفته آینده با افزایش گرادیان فشاری در شرق ایران انتظار می رود بر سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان افزوده شود.

حیدری با بیان اینکه اثرات این بادها علاوه بر منطقه سیستان، نواحی مرکزی و مرزهای غربی سیستان و بلوچستان را نیز در برخواهد گرفت، ادامه داد: پیش بینی می شود این افزایش سرعت باد منجر به بروز گرد و خاک و طوفان در بخش هایی از استان شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟