به گزارش رکنا،  رییس اداره محیط زیست شهرستان های گمیشان و بندرترکمن از دستگیری دو صیاد پرندگان شکاری در پیرامون تالاب بین المللی گمیشان واقع در شمال غرب استان گلستان خبر داد و گفت: از این متخلفان ادوات زنده گیری پرنده کشف و ضبط شد.

علی بیانی امروز چهارشنبه اظهار داشت: این شکارچیان متخلف حین رهگیری برای زنده گیری پرندگان شکاری به دام افتادند و با تشکیل پرونده به محکمه قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: به منظور حفظ و حراست بیشتر از گونه های باارزش جانوری اقدامات حفاظتی در مدت زمان حضور پرندگان در زیستگاه های منطقه صورت می گیرد که از جمله گشت های کنترلی و حفاظتی روزانه و تجهیز محیط بانی ها و پاسگاه های محیط زیست به ادوات و وسایل نوین موتوری از قبیل موتورسیکلت های نو و پرقدرت است.

بیانی گفت: مطابق قانون برای هر شخصی که به زنده گیری، شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و قاچاق پرندگان شکاری از قبیل شاهین، بحری، بالابان و دلیجه مبادرت کند علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس، جزای نقدی تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته می شود.

استان گلستان واقع در شمال ایران یکی از زیستگاه های اصلی پرندگان شکاری محسوب می شود بنوعی که حدود ۶ تا ۸ ماه از سال انواع این گونه ها را می توان در مناطق شمالی و مرزی استان مشاهده کرد اما قیمت زیاد آنها در آن سوی آبها سبب شده تا طمع قاچاقچیان بیشتر شود.

شهرستان های ترکمن و گمیشان در غرب و شمال غرب استان گلستان واقع در کرانه شرقی دریای خزر هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟