امروز هوای تهران سالم است

به گزارش رکنا و براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پیش بینی‌های انجام شده نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه روز جاری (سه شنبه، ۲۹ مرداد) است، هرچند با توجه به کاهش تردد خودرو‌ها در روز تعطیل، این شرایط در کاهش کیفیت هوای اکثر مناطق شهر تهران تاثیر چندانی نخواهد داشت. همچنین در طول روز همراه با فراهم شدن شرایط لازم برای شکل گیری آلاینده ازن، طی برخی ساعات بعدازظهر سه شنبه (بین ساعات ۱۳ الی ۱۸) افزایش نسبی در غلظت آلاینده مذکور مشاهده شده که نسبت به روز گذشته از میزان بالاتری برخوردار خواهد بود و به تبع آن سبب کاهش موقتی کیفیت هوا خواهد شد.

به تدریج در شبانگاه همراه با افزایش حجم ترافیک و کاهش سرعت باد، افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. بر این اساس، با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها (به ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن) در برخی ساعات آخرین سه شنبه از مرداد ماه ۹۸، انتظار می‌رود وضعیت نامطلوب کیفیت هوا (به ویژه برای گروه‌های حساس) به طور موقت در بیشتر مناطق پایتخت برقرار شود.

برای بیشتر ساعات روز چهارشنبه نیز جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف انتظار می‌رود که شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق (به ویژه در صبحگاه) و آلاینده ازن (طی ساعات بعدازظهر) را مهیا خواهد ساخت. از این رو، انتظار می‌رود طی برخی ساعات روز چهارشنبه شرایط ناسالم کیفیت هوا به ویژه برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت به طور موقت برقرار شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟