لزوم وضع قانون به نفع جنگل‌بانان

سردار محمد شرفی روز سه‌شنبه در سومین جشنواره روز ملی جنگلبان و تجلیل از جنگل‌بانان نمونه در سازمان جنگل‌ها، حمایت کافی سیستم قضایی از جنگل‌بانان را یک ضرورت دانست و گفت: در صورت نبود مجازات‌های بازدارنده برای مجرمان منابع طبیعی باید برای آنها مجازات در نظر گرفته شود تا از تکرار این‌گونه جرائم جلوگیری شود.

وی ادامه داد: تهیه و تدوین راهبردهای مربوط به فضای جنگل و منابع طبیعی ایجاد می‌شود اما ضمانت اجرای سیاست‌ها با یگان جنگلبانی است که انسان‌هایی با شرف و غیرت هستند که از تمامی آثار ملی و ذخایر ارزشمند کشور حفاظت می‌کنند.

رئیس ستاد پیشگیری ناجا ادامه اد: امروز اگر جلو فرسایش خاک گرفته نشود، معضلات بزرگی پیش خواهد آمد و اگر جامعه از آب به صورت بهینه استفاده نکند، جنگل‌ها و حیات انسان‌ها به خطر می‌افتد.

شرفی تصریح کرد: اگر برای مصرف بهینه انرژی، برنامه‌ریزی نداشته باشیم، حیات به خطر می‌افتد بنابراین به وجدان‌های بیدار نیاز داریم تا در شرایط فعلی از منابع طبیعی صیانت کنند.

رئیس ستاد پیشگیری ناجا اظهار کرد: نیاز است جوامع محلی، ورزشکاران، هنرمندان و مسئولان از ذخایر حیاتی محافظت کنند تا شرمنده نسل فعلی و آینده نباشیم.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم به رسالت خود عمل کنیم باید به تمامی گروه‌های مردمی آگاهی دهیم و رسانه‌ها مزیت منابع را به جامعه نشان دهند، همچنین باید نظام قانون‌گذاری، سیاسی و اقتصادی سهم خود را در رابطه با حفاطت از منابع طبیعی اجرا کنند.

شرفی، زمین و ذخایر طبیعی را از مولفه‌های قدرت هر کشور ذکر کرد و گفت: جنگلبان امروز با قاچاقچی چوب و جنگل‌خواران سر و کار دارد و نیروی انتظامی با تمام توان در خدمت سازمان جنگل‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه ساختار توانمند مولفه قدرت یک سازمان محسوب می‌شود، اظهار کرد: ساختار جنگلبانی باید حمایت و احیا شده و اختیار قانونی و تکنولوژی روز به آنها اعطا شود زیرا سیستم فعلی از کارآمدی آنها جلوگیری می‌کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟