برخورد جدی پلیس با متعرضان به محیط‌زیست

به گزارش رکنا، سردار حسین اشتری در دیدار با عیسی کلانتری؛ رئیس سازمان محیط زیست کشور و جمعی از محیطبانان با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست سرمایه ملی کشور هستند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به تکرار بر لزوم صیانت و حفاظت از منابع ملی، طبیعی و محیطزیستی تأکید داشته و دارند و صیانت از این سرمایه‌ها، وظیفه همگانی است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به راه‌اندازی یگان حفاظت از محیط‌زیست، یادآور شد: امروز سه هزار و 500 محیطبان از منابع و سرمایه‌های کشور صیانت و دفاع می‌کنند و نیروی انتظامی پشتیبان و حمایت‌کننده این محیط‌بانان است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیتها و اقدامات سازمان محیطزیست در تداوم فعالیتهای ناجا برای تأمین امنیت و صیانت از منابع ملی است و معتقدیم سه هزار و 500 محیطبان فعال در کشور در واقع نیروهای پلیس و همکاران ما هستند.

این مقام انتظامی افزود: به مانند فعالیت و جانفشانی شبانه‌روزی همکارانم در اقصی نقاط کشور برای تأمین نظم و امنیت، محیطبانان عزیز نیز برای حفاظت از محیطزیست از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و شاهد این تلاش و جانفشانی، تقدیم شهدایی در راه صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست کشور است.

اشتری با اشاره به حدود هشت هزار و 755 کیلومتر مرز خشکی و آبی در کشور، تصریح کرد: مرزبانان غیور، دلاورانه و با وجود سختی‌ها و کاستی‌ها، از مرزها صیانت می‌کنند و باید بگویم فعالیت محیطبانان نیز به نوعی نزدیک با اقدامات مرزبانان است.

فرمانده نیروی انتظامی متذکر شد: مرزبانان در برخی از مناطق صعبالعبور در حالی از مرزها صیانت می‌کنند که در صورت وقوع اتفاقی، امدادرسانی به آنها در گذشته سخت بود اما با تدابیر و پیش‌بینی‌های اندیشیده شده توسط معاونت بهداد این معضل حل شد و در واقع با رویکردهایی چون تزریق امکانات اولیه درمانی یا آموزش خودامدادی میزان آسیب به مرزبانان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: می‌توانیم سازوکاری برای ارائه چنین امکانات و ظرفیتهای امدادی، تجهیزاتی و ارتباطی را برای محیطبانان فراهم کنیم.

این مقام انتظامی با تأکید بر لزوم انتقال و تبادل تجربیات اطلاعات مشترک در حوزه محیطزیست میان نیروی انتظامی و سازمان محیط زیست، گفت: با هر فردی که بخواهد به محیطزیست دست‌درازی و تعرض کند به جد برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم کسی خلاف قانون عمل کند.

اشتری با اشاره به اقدامات پلیس فتا در شناسایی و دستگیری سودجویان این حوزه و جولان در فضای مجازی، بیان کرد: پلیس فتا ظرفیت خوبی دارد و می‌تواند جرایم محیطزیستی را که در فضای سایبری بروز و نمود دارد به خوبی رصد و با مخلان برخورد کند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در حوزه محیطزیست و منابع طبیعی "جرم‌انگاری" صورت گرفته، تأکید کرد: باید از محیطبانان معاضدت حقوقی و قضائی صورت گیرد.

اشتری تأکید کرد: بی‌توجهی به محیطزیست جبران‌ناپذیر است و همه ما نسبت به منابع ملی، طبیعی و محیطزیستی کشور تعهد داریم و باید آن را به عنوان یک سرمایه ملی به دست آیندگان برسانیم.

این مقام انتظامی ادامه داد: همانگونه که وجود "زمین پاک" حائز اهمیت است باید به "هوای پاک" نیز اهمیت دهیم و پلیس در راستای توجه به این مهم طرح LEZ را به عنوان گامی در راستای کاهش آلودگی هوا دنبال می‌کند البته باید شهرداری‌ها، استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های مسئول نیز پای کار باشند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور درباره آموزشهای تخصصی به نیروهای سازمان محیطزیست و محیطبانان، تزریق تجهیزات به روز به یگان حفاظت از محیطزیست و ... قول همکاری داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟