به گزارش رکنا، سرهنگ فتحی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام  گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۰ فقره آتش‌سوزی در سطح مراتع و جنگل‌های استان ایلام به وقوع پیوست که در این راستا ۱۰۳ هکتار دچار خسارت شد.

وی افزود: به‌منظور جلوگیری از گسترش آتش در مناطق جنگلی، مراتع و پارک‌های جنگلی استان ایلام، بالغ بر هزار کیلومتر آتش‌بر، به عرض ۴ متر ایجاد شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: این آتش‌بر‌ها با توجه به پهنای که دارند مانع از گسترش آتش می‌شوند و توان مقابله و کنترل حریق را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش‌های مناسب فصلی و افزایش پوشش گیاهی، در فصل گرما آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع افزایش داشته است که با پیگیری‌های صورت گرفته یک خودرو آتش‌نشانی جنگلی به منابع طبیعی استان ایلام اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: این خودرو دارای دو مخزن اصلی آب به حجم ۸۰۰ و ۸۰ لیتری و یک مخزن فوم (کف )۳۰ لیتری و ۷۰ متر شیلنگ است.

فتحی تصریح کرد: تعداد خودروهای آتش‌نشانی خریداری شده از سوی سازمان جنگل‌ها برای ادارات منابع طبیعی در سطح کشور ۲۰ دستگاه است و این خودرو با توجه به بحرانی بودن تعداد مناطق جنگلی و تنها در برخی استان‌ها از جمله استان ایلام خریداری و اختصاص یافته است.

گفتنی است، استان ایلام دارای بیش از ۶۴۲ هزار هکتار جنگل می‌باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟